Lacost Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Hallo. Har en Audi 80 Quattro. Mine erfaringer med biler er så å si null eksisterende. I morges hadde jeg to rare episoder, som aldri har skjedd før. 1. På turen til jobb går motoren av når turtallet nærmer seg 0. På vær plass man må stoppe gikk motoren av! Å holde inn clutsjen på landeveien gjorde også at motoren stoppet. Det luktet også noe etter oppstart, men er ikke sikker på hva, ettersom jeg har en helt ny wonderbaum i bilen. 2. På turen hjem ble overnevnte problem tydeligvis borte, men et nytt problem dukket opp. Når jeg gir gass 'rykker' bilen og turtallet går opp og ned på tomgang. Enkelte strekninger kan bilen gi gass av seg selv og jeg bare styrer med rattet. En såkalt myk overgang når man gasser er så å si ikke eksisterende. Når man skal gire går ikke turtallet ned, men holder seg noelunde stabilt (clutsje). Hva kan være feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Lacost nær Oslo... Når man stiller spørsmål og ønsker svar på disse, så bør man oppgi årsmodell eller type (B3 / B4) og motortype, aller helst motorkoden. Uten dette er det nær umulig å gi deg noen svar siden ingen vet hvilken motor det dreier seg om ;) Audi 80 er levert med flere forskjellige typer forgassere, samt monojetronic, monomotronic, K-Jetronic, KE-Jetronic, KE3-Jetronic, Digifant, Motronic osv. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micromidas Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 du har ikke skikkelig jording mellom motor og karosseri Siter Audi 200 turbo quattro 2,2 l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord-Tommy Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 kan feil med tenniga :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg