Isakine Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Hvis reg reima ryker på en 240 88mod med insprut,går ventilene i stemplene på slike motorer? Reg reim er byttet, og reimhjul merker og tenning skal stemme, men den skyter bare ved oppstart!!!!og starter ikke!! Kompen blir dårligere fra sylinder nr 1 og bakover... Har dere noen tips til meg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Med mindre du har motoren som heter b230K går ikke ventilene i stemplene. Når den skyter er enten tenninga feil, eller reg.reim. Hvor dårlig er kompen? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 esbandos, det kommer an på kammen man bruker. Min b230FK går til helvete med k-kam. Det KAN skje rare ting vet du! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 merkelig.. Bilcrossern min takla reg.reimhavari med k-kam.. b230e-motor.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot-406 Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Sikker på at alle merkingnene på veiv/kam stemmer da? sånn at du ikke har snudd kammen 180grader feil f.eks? Enten feil tenning, insprutstidspunkt eller merking på veiva, OM alt stemmer med ventiler. Kan fort hende at noen har krøkt seg, men du skulle ha hørt en umåtelig tikke/dunkelyd da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isakine Skrevet November 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Bilen tilhører en gammel dame som jeg skal prøve å hjelpe Jeg sjøl tror mest på 180 grader feil, men hvordan sjekker jeg det best,?stempel 1 på topp og rotor på merke på fordeler og tenningsmerke på veiv? Toppen er snart tatt av så jeg får sjekket ventiler eventuelt sjevheter, toppakning og sprekker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot-406 Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 stempel på sylinder 1 på ØD ja. Fordeler og kam på sine respektive merker. Så skal det i grunn bli bra. Klart, du bør justere tenning da, om du har ei tenningslampe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.