Go-carter Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Hei! :) Har en varebil med 2,5td, som kommer originalt uten IC(dog med oljekjøler). Har litt lyst til å sette på denne, for å se om det blir mer futt i bilen ;) Men. Er denne på riktig størrelse(motoren har rundt 100hk), eller bør jeg gå for noen hakk større? Takk, :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Du trenger ikke så stor intercooler.. Men dette blir nok til å koste mer enn det smaker ^^ Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 En 550 lang x 65 bred x 140 høy IC med 2.25" innganger er ikke stor. Ihvertfall ikke som på bildet. Det bildet lyver,og det grovt. Men,den holder fint til mye mer effekt enn varebilen har,hvis du da ikke har planer om å øke trykket 2.5 ganger.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet November 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Knallers! Da ser det ut til at jeg får prøve det :) Helt riktig at det er en liten en, den minste tipper jeg ;) Men det fungerer vel greit for de få gampene som boltrer seg her... :P Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Er fremdeles litt i undring, selv om jeg i teorien har kjøpt en allerede... Valget står mellom en 240, og saab 900 kjøler nå. blir nok 900kjøler'n jeg går for, sparer litt rør osv. Men den er ganske liten, noen som vet om det vil gi noen forskjell? Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 blir nok 900kjøler'n jeg går for, sparer litt rør osv. Men den er ganske liten, noen som vet om det vil gi noen forskjell? Den senker nok lufttempen med ca 80% den... og det gjør en god del.:) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Januar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Det var akkurat det jeg ville høre :) Da er det bare å vente på at den skal ramle ned i postkassa, og se om kaaaaanskje tørr å titte litt på justeringsskrua på dieselpumpa og... :) (for å ikke snakke om raka rør) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Januar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Endelig fått IC på plass, og brukermanualen i hus. Viser seg at det er en Garret TO3, med "ujusterbar" wastegate. Men når jeg tenker på det, det burde være mulig å skru opp trykket, hvis jeg manipulerer vakuum-linja fra turboen, til wastegaten? Min viten om motor slutter når det kommer til pustehjelp ;) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Bare å bløde ut trykk det... Et tynt rør, som du borrer et 1.5-2mm hull i sideveggen.. Så gjenger du det i en ende og setter inn en hoveddyse fra moped.. kapp så slangen mellom plenum og trykk-klokke, og sett inn røret som skjøt med hullet i veggen ut i friluft, og dysa mot trykk-klokka. Begynn med stor dyse.. lader den ikke nok, sett inn en mindre. Repeat as neccessary.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Januar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Wohey! Turbo-tuning just got easy :D Du er genial :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Jeg har mer tro på slike kule&fjær ventiler som ikke blør ut trykk (i samme grad), men heller holder stengt helt til ønsket trykk er oppnådd og deretter lar lufta passere til wg, slik at den åpner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 Ser det kan være litt "risky" å bruke manuell boostkontroller, og det skal visstnok kun være trygt å kjøre elektrisk boostcontroller til 2k++... jeg ser på denna: http://www.realcar.no/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H Og mht. at jeg har planer om å skru opp fra 0,75, til 1,0 , lever jeg farlig da, eller bør denna billige duppeditten holde? :) (har investert i turbotrykksmåler ja) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Og jeg fortsetter med mine spørsmål ang IC og amatør-turbotuning Har nå kjørt med detta oppsettet i en måned, og synes bilen går helt greit. Men en liten stemme sier meg at nå som motoren får kaldere luft=mer luft=mager blanding. Burde jeg ikke skru opp en tanke på dieselpumpa, for å jevne det ut litt?(og få litt mer umph :) ) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Diesel er jo nesten et must å skru opp.. Helst før man begynner å tulle med montering av ic, justering av turbotrykk etc. :P Bedre med for mye diesel enn for lite.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Fleste dieselmotorer liker å gå med luftoverskudd hvis de skal vises eller ikke bruke bøtter med diesel... altså bruksbiler som skal ha litt økonomi og ikke ryke som en tractorpuller... Seff, skal du ha mer hk får du det, men som sagt til en pris. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.