eiriksmil Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Det vil vel hvertfall subbe dersom jeg senker? Nermere hjulbuen liksom??? Vet den er litt høy ja :/ Er det da i såfall senkefjærer, og nye gassdempere da?? Som jeg prøvde å antyde, subbing kommer som oftest av mykt understell, ikke grunnet lite plass ;) Gjerne en kombinasjon også, men da har man for mykt/dårlig senkesett. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk0g3y Skrevet November 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Foreslag på senkesett som er skikkelig stive? Bør jeg da kjøpe gassdempere også, for å gjøre det enda stivere? Ps: Vil ikke senke for mye, tenker på noe rundt 30mm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Coilovers er justerbare dempere med fjærer, det er det jeg ville kjøpt. 30mm er egentlig ingenting av hva senk angår, og du vil nesten garantert ha bilen lavere etter noen måneder. Tro meg, du vender deg fort til å ha lav bil. Justerbart med justerbar demping også er det ultimate, da kan du få bilen lav og samtidig stiv, eller høyere og mykere. På en annen side kan jo også begynnersett være noe, senkesett som ikke senker mye (60mm eller noe mer) og som ikke koster skjorta. En kompis av meg har FK AK, et begynnersett til rundt 4k. Jeg må innrømme at det er mye bedre å kjøre på enn det jeg hadde ventet, stivt uten å bli ubehagelig selv om det nesten er skrudd i bånn. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk0g3y Skrevet November 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Takker for veldig god hjelp! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk0g3y Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 Nå har det skjedd lite for tiden:P Skal antakelig lakkere den nye grillen til helga, og lurer litt på hvordan jeg skal lakke den;) Mener dere jeg bør lakkere hele dritten i samme farge som resten av bilen, eller bare lista under grillen? Bilde av grillen: [/img] Er veldig i tvil selv :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiboy Skrevet Desember 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 lakker kunn den nederste breie lista du..det er penest etter min mening;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk0g3y Skrevet Desember 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2008 Heter de felgene a? Felgene heter Rial GS ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
te-we Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Feilen når dekken/felgene subber i hjulbuene er jo som regel feil innpress på felgene. Siter -Terje- 99 Passat TDI, Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 Feilen når dekken/felgene subber i hjulbuene er jo som regel feil innpress på felgene. Eller for dårlig plass. Hadde samme problemet med min, bare å kappe av litt på den kanten og evt legge på noen få punkt i skjøten. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk0g3y Skrevet Desember 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Har kjøpt sånne gummiknotter til å legge mellom fjærene, på biltema;) Foreløpig i alle fall... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 jeg hadde akkurat samme som din, både joker, fargen, årsmodell og motor :) Det er en ganske bred kant i hjulbuen bak, så du burde valse. JEg valsa min uten lakkering, det gikk bra det. Måtte bare ta litt tectyl på innsida etterpå. Når det gjelder grillen,syns jeg også at du bare burde lakke lista nederst,blir finest med det svarte som bryter opp litt i alt det røde. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk0g3y Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Da har jeg lakkert grillen, og montert den ;) Ble egntlig ganske fornøyd... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansen89 Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Ble nice det der:) Siter - 12 Berlingo - 09 Polo GT Sport x 08 Caddy X 92 Vectra A X 90 Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk0g3y Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Jo takk :) Ble ganske fornøyd egentlig. Så det neste nå er nok VR6 leppe Golf IV girkule, og effektanlegg fra simons ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansen89 Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Det blir bra:) har simons på 2'ern min. Fin lyd:) Men liker de flelga dine^^ Ga du for dem a? Siter - 12 Berlingo - 09 Polo GT Sport x 08 Caddy X 92 Vectra A X 90 Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg