Gå til innhold

Volvo 142 RCN

Ranger emnet


'67 144

Anbefalte innlegg

Ja, det må jeg nesten ordne meg.

Men, lurer litt på hvordan jeg skal montere det og få det til å funke 100%..

 

Har du en "monteringsguide for dummy's"?

 

Har sett flere varianter av oppkoblinger. Noen med egne veskebeholdere, andre uten. Ettersom jeg skjønte det på den ene forklaringa jeg leste på http://www.rally.no/forum så kunne jeg dra røret som går bakover til bakbremsene gjennom det hydrauliske brekket, og da skulle alt fungere.

Er det virkelig så enkelt på Volvo, eller kommer jeg til å slå av meg fingra om jeg kobler det slik og drar i brekket samtidig som jeg rører bremsepedalen? Hehe Har hørt om folk som har fått til det også, men hvordan de kobla opp aner jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei igjen.. ivrig bilforums leser i dag også jeg..

 

jeg trur de forklaringene som ligger på rally.no er de beste å følge.. hvis ikke så ville jeg kjøpt de delene jeg hadde trengt hos kollevold, da følger det nemlig med muntlig forklaring på det meste av det man kjøper.. jeg jobbet der i 9.klasse(hehe) på sånn arbeids-uke og det er helt rått at det går ann å lære så masse på en så enkel måte som det de gjør. god service også..

 

eller så trur jeg BM-Sport kan være fine å ringe til for hjelp, John Enerberg som er mekaniker der han er spesialist på drivverk dempere og bremser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom her x-antall ganger i døgnet selv jeg.. :drunk:

Jeg har handlet endel ifra Pedersens Racing jeg, og er veldig godt fornøyd med både service og varer fra dem.

 

Blir nok saker det her.. :-)

 

Ble visst plutselig til en prosjekttråd dette her gitt. Hehe

Var vel ikke helt det som var meninga, så pøs på med internett-adresser og bilder av ålreite 142 løpsbiler a... :checkflag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Dere mener nok samme bil. :-)

 

Kjenner TitaniumRods og har alle bildene han har av byggeprosessen, og har faktisk også vært i kontakt med hans onkel som nå er eier av bilen. Jeg kunne bare ta turen ned dit for å ta en titt. :-)

 

Jeg blir stadig overrasket over hvor godt man faktisk blir motatt som fersking i RCN-miljøet. Har faktisk fått flere hendvendelser via mail/tlf om å komme å se på hvordan de hadde løst ting som 4-link/wattlink, styring, kjøling og slik.

Fakisk av flere "store" navn innen RCN/Super som i bunn og grunn fint kunne gitt f... i slike som meg.

 

Slik er det ofte i bilcross-depoter også. "alle hjelper alle" og slikt liker jeg. :race

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nei, har egentlig ikke skjedd så mye siden sist. Har fått tak i litt mere småtteri av deler og slikt, så tenkte jeg skulle bruke helga i garasjen nå. :-)

 

Men, han som skal hjelpe meg med å sveise inn buret har da aldri tid virker det som, så jaggu bra jeg har dette som ett langtids-prosjekt. Dyrt er det også, om man vil bygge hakket bedre enn en bilcrossbil.. Ikke mye man får for 10.000.- i deler akkurat...

Men, ingenting er umulig bare man tar tida til hjelp. :-)

 

Men, jeg har allerede begynt å glede meg til bilcross-sessongen skal starte opp igjen jeg, så.... :drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår