Gå til innhold

Hovedlykter til Golf 3

Ranger emnet


sk0g3y

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt nye frontlykter til Golfen. På de gamle lyktene er det da sepparate pærer til nær/fjærnlysene. Det tror jeg ikke det er på de nye. her tror jeg jeg må ha en halogenpære som har nær/fjærnlyset i samme pæra. Går det an å kople om dette og få det til å funke som det skal, og er det noe hokkus pokkus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt lykter fra BS Bildeler:

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=DLVWK27&vg=11092&vgpath=Varekategorier/499/954/707/9302/11092

 

Ja er det bare å koble pluss fra gamle nærlys til den polen som går til nærlys på den nye pæra og samme med fjærnlys, og koble jordledningene til disse to sammen?

 

 

Jepp er ikke verre enn det :) Det er vel pære med en jord og 2 pluss (langlys&nærlys). får vel kjøpt slike pærekontakter, om det ikke fulgte med :D

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har et problem til. Tror jeg har H1 pære. Og på bilen lyser både nær og fjærn samtidig når jeg har fjærnlyset slått på. Dersom jeg kobler om til H4 det gjøre det også her i denne pæra. Og da vil vel pæra gå, dersom både nær og fjærn lyser samtidig? Hva kan jeg evt. gjøre? Trenger hjelp fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har et problem til. Tror jeg har H1 pære. Og på bilen lyser både nær og fjærn samtidig når jeg har fjærnlyset slått på. Dersom jeg kobler om til H4 det gjøre det også her i denne pæra. Og da vil vel pæra gå, dersom både nær og fjærn lyser samtidig? Hva kan jeg evt. gjøre? Trenger hjelp fort!

 

mener å huske noe liggnende fra min lykter jeg hadde en gang i tiden.

Jeg måtte feste en slags "klemme" inni sikringsboksen for at det skulle bli riktig...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønte ikke riktig :S Kan du forklare?

 

Lyktene du ser på avatar-bildet mitt.

For at fjern og nær lys skulle fungere riktig måtte jeg feste en slags metallsikring i sikringsboksen for at kursen skulle bli riktig.

 

Men det stod jo i instllasjonsboka at jeg måtte gjøre det og...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...fikk ikke med intruksjonsbok med lyktee jeg kjøpte:( Men hva slags pære hadde du, og hvordan skulle lysene dine lyse etter du hadde koblet?

 

jeg husker desverre ikke hva slags pære jeg hadde...

beklager..

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår