Gå til innhold

Bilstein B14 vs KW variant 2 til Opel Astra Bertone Coupe

Ranger emnet


lassekha

Anbefalte innlegg

Har noen erfaringer med Bilstein's B14-kit?

Skal ha til 2000 bertone coupe

 

Har selv veldig gode erfaringer med Bilstein, men har ikke prøvd B14-kittet..

Ser noen her er fornøyde med KW's variant 2, aldri vært borti KW før.. :§

 

mvh

lasse

(x)2002 Seat Leon Cupra4 TDI

2000 Opel Astra Bertone Coupe

(x)2006 Ducati Monster S2R800

2008 Ducati Monster S4RS Testastretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er godt fornøyd med KW Type 2, har hatt det rundt to år nå. Bakfjærene seg litt sammen (men det gjør vel alt av fjærer over tid) så jeg måtte kompensere litt ved å justere den høyere bak. Samme tendens har jeg ikke merket foran i noen særlig grad. Bilen er ganske mye senket selv på høyeste setting bak (vintermodus for meg) så ikke forvent å kunne kjøre på original høyde, selv med høydejusterbart understell fra K&W. Komforten er det ingenting å si på, det er betydelig mykere og mer kjørbart i hverdagen på myk setting enn f.eks Supersport som jeg kjørte på tidligere.

 

Bilstein har jeg dessverre ingen erfaringer med.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt noen av merkene på de bilene jeg har hatt, men begge er merker jo av suveren kvalitet som bygger på mange års erfaring i bilsportmiljøet, amatører så vel som proffer, så du kan nok ikke gå feil uansett hva du velger. Personlig heller jeg litt mot Bilstein, produktene deres har såvidt jeg vet vært brukt i det internasjonale rallysirkuset i en årrekke, noe som vel er et kvalitetsstempel i seg selv. High-end produktene til KW kan, for alt jeg vet, ha vært brukt i serier som STCC, BTCC og det tilsvarende europeiske mesterskapet, men det har jeg ikke førstehåndskunnskaper om. Uansett vil jo det være et like sterkt vitnesbyrd som det til Bilstein. Lykke til med valget =)

 

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har KW v2 på min Coupè. Er veldog fornøyd, men slet veldig med subbing på hjulene fremme, fikk aldri bilen så stiv som jeg ville ha det. Så fikk oppgradert fjærene til enda stivere, slik at bilen oppfører seg enda bedre på både bane og ellers kjøring på veien.

Tok kontakt med KW og fikk byttet ut fjærene til noe vassere saker ;)

Ellers er jeg fornøyd.

Fotograf i Gatebil Magazine / Autofil

mail: camilla.gatebil@aller.no

http://blogg.camillast.com/

 

2003 OPEL ASTRA COUPÈ TURBO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår