esbandos Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Hallo.. har en b230E med påmontert gulkorkforgasser samt innsug.. Når jeg skulle ha bilen på EU-kontroll, fant jeg en gammel forgasser og delvis overhalte den.. Bytta nål, dyse osv dog ikke membran, men den så helt fin ut.. Grunnen til jeg måtte bytte forgasser, var at den som stod på hadde helt feil blanding.. Den starta uten choke uansett vær å vind, bilen gikk som en dass og brukte alt for mye bensin, så jeg måtte bytte for å komme gjennom EU-kontroll på CO-kravene.. Forgasseren som står på nå, hadde helt fine CO-tall, dog litt magert på tomgang, men det har jeg justert nå, men uansett.. Når jeg starter opp bilen når den er kald, må jeg ha choken helt ute samt holde foten litt på gassen.. Om jeg presser inn choken litt etter 2min, stopper motoren, og jeg må dra choken helt ut igjen for å få start igjen.. Når jeg først har fått motoren riktig varm, og omsider klarer å få slått av choken, noe som tar ca en halvtimes kjøring, er den ikke helt god.. Når jeg kjører nedover bakker med litt gass for så å slippe gassen, hopper å spretter bilen, mens den bremser på girene.. Den er heller ikke så spes. villig når det gjelder turtall.. Min gamle b21A var mye raskere.. :p Har sjekka tenning (som er på ca 12 grader, for da går motoren best), justert på alt av skruer på forgasser/innsug uten hell, bytta alt av tenningsdeler osv. Har også sjekka reg.reim. Den er 110% rett.. Hva kan være galt? Er irriterende.. Den gamle forgasseren gjorde ikke slik at bilen hoppa og sånn, så jeg har prøvd å justere skruene på den nye forgasseren slik de på den gamle stod, uten hell. :( Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 For mager blanding? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Har justert opp blandinga.. Den skal være ganske så fin nå.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Du har mer trøbbel enn meg du! :P Hehe... Mitt tips er å brenne og smelte i hjel de forgassermotorene. :) Få deg sprut!! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Ja, er alltid plaga med forgasserdritten jeg.. :p Blir nok sprut engang, men må ha penger til slikt.. :p Uansett, justerte den CO-skruen litt mer ut nå, men ble hverken bedre eller værre.. Glemte å nevne ett symptom til.. Når jeg kjører på litt lavt turtall i f.eks 2.gir, å gir bånn gass, "hopper" bilen samt skyter litt før den tar av.. :b Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Minner litt om min b21a da 2 av pluggledningene sto på feil plass på fordeleren.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 sett nedi fordeleren? kan høres ut som stiftene Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Den er ny, samt kondensatoren.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2008 Ingen som veit noe? Er sabla irriterende med dette problemet.. Hører forresten tenningsbank når jeg kjører helt normalt også. Fra 2000rpm til 3500rpm ca. Når motor passerer 2000rpm i 3.gir og jeg slipper gass, men har litt choke på, slik at den holder turtallet på 2000rpm, hører jeg en liten antydning til tenningsbank.. Men den forsvinner når jeg gir endel mer gass... Evt har turtallet under 2000rpm.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Ingen som vet noe?? Er da vel ikke bare jeg som plages slik med A-motorene vel? Har bytta stift og slikt idag.. har ei åpning på .020mm ca.. Er vel bra det? Sjekka også pluggene.. Dem så ut slik som på dette bildet, bare at der det er hvitt på bildet, var pluggene mine gulaktig.. Er vel normalt det? Dem ser altså ikke slik ut.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsner Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Glemte å nevne ett symptom til.. Når jeg kjører på litt lavt turtall i f.eks 2.gir, å gir bånn gass, "hopper" bilen samt skyter litt før den tar av.. :b Har også en b230a, akuratt det samme skjer med meg når jeg gir bånn gass. Vet ikke hva det kan være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Sikker på at du ikke har tatt en forgasser ifra en B21 da? Fikk nemlig det samme problemet selv etter at jeg byttet fra B21 til B23 blokk. Gikk dårlig som f... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Gulkorkgasserene (175CDUS) kom bare på b23(0)a, så det er jeg sikker på at jeg ikke har gjort.. :p Har prøvd en gasser fra b21a.. Den ble faktisk raskere enn den er nå med b230a-gasser, men var noe feil med choken på den gasseren, så bilen funka ikke når motor var kald, så jeg bytta til gulkork igjen.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Bytt forgasser igjen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Har byttet mange ganger.. Den gasseren jeg har på nå, er en jeg VET funker.. Stod på en motor som stod i en bil en gamling har hatt siden ny.. Prøvekjørte motoren og den gikk helt fint i den bilen.. Mistenker noe galt med min motor.. Altså, ikke forgassermessig, men noe annet.. Gud vet hva.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.