VW Fanatique Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 En kompis av meg kjøpte min gamle Audi, en '88-modell 100 2.3E Under en kjøretur forsvant plutselig bremsekraften og han måtte trø beinhardt for å kunne bremse. Dette opplevde jeg også på min nyere 100 (94' 2.5TDI), og da var det servopumpen som var røket. Men i hans tilfelle begynte plutselig bremsene å virke igjen som de skulle. Hva kan være galt? Det bør også nevnes at ved bremsing på lavt motorturtall er bremseeffekten noe redusert, samt at varsellyset for bremser blinker i displayet, noe bilen har gjort siden jeg kjøpte den i 2005. Takker for svar. Siter 1995 Volkswagen Passat CL *1981 Golf GLS (skrota) *1986 Caravelle C (solgt) *1969 1300 T1 (solgt) *1988 Golf 1.8 (skrota) *1988 Audi 100 2.3E (solgt) *1995 Golf GL 1.8 (solgt) *1994 Audi 100 2.5TDI Avant (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tårnmannen Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Kan det være denne "bomba" til bremsesystemet, som sitter litt i underkant på motoren som vel er den som lager trykket til bremsene som er gåen? Søk litt på forumet her, så finner du noen saker hvor de har byttet denne, fordi den skaper problemer etterhvert.... Eller, gjør som jeg :D spør MikkelBuer her inne på forumet :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Det høres veldig ut som "bomba" ja.. Eller trykkakumulatoren..heh Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
logga Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Fikk idag trykkakkumulator i posten fra Custom Auto Craft. Er den enkel å skifte? Noen som i korte trekk kan beskrive hva som må gjøres? Må bremsesys utluftes eller er dette ikke nødvendig om væska er ok? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Er nok greit å lufte.. Men uten om det ere bare å plukke og og sette på. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW Fanatique Skrevet November 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Har sjekket priser på trykkakumulator. Møller skal ha 4700,- for en ny, og NBS skal ha 1200,- for en brukt. Men er feil på disse en gjenganger på Audi? Er det en sjangs å ta å kjøpe brukt? GÅr vel an å benytte Knoksen (høggern) også. Siter 1995 Volkswagen Passat CL *1981 Golf GLS (skrota) *1986 Caravelle C (solgt) *1969 1300 T1 (solgt) *1988 Golf 1.8 (skrota) *1988 Audi 100 2.3E (solgt) *1995 Golf GL 1.8 (solgt) *1994 Audi 100 2.5TDI Avant (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
logga Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 http://homepage.internet.lu/customautocraft/type44_100_200_v8.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Persoyvind Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Det høres veldig ut som "bomba" ja.. Eller trykkakumulatoren..heh hva er forskjellen? og og hvor sitter de forskjellige? har lignende problem med bremsen. litt tendenser på servo styringen også, men den kan jeg fint leve med uten i forhold til bremsen som MÅ ordnes ;) Siter Audi 100 avant Quattro, 1990 mod. (prosjekt)*Saab 9000 cs, 1992 mod (prosjekt)*Audi 80 sedan, 1991 mod. (plankemat)*Nissan micra, 1993 mod. (totalvraka)*Audi 80 sedan, 1987 mod. (Bilhimmelen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Trykkakumulatoren blir kalt bomba... Sitter nede på venstre siden av motoren... Førersiden. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Persoyvind Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 takk takk.. må en ha ny? eller er det mulig å åpne den for deretter overhale den på en eller anna måte? Siter Audi 100 avant Quattro, 1990 mod. (prosjekt)*Saab 9000 cs, 1992 mod (prosjekt)*Audi 80 sedan, 1991 mod. (plankemat)*Nissan micra, 1993 mod. (totalvraka)*Audi 80 sedan, 1987 mod. (Bilhimmelen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Den er vel fyllt med gass... Men kjøp ny fra linken som ligger to hakk over her.. Ikke vits å kjøpe en brukt om du ikke vil bytte den en gang til.. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Persoyvind Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 jeg fikk høre av en kar att det er forskjell på audi 100 forhjulstrekk og quattro!? stemmer detta eller? Siter Audi 100 avant Quattro, 1990 mod. (prosjekt)*Saab 9000 cs, 1992 mod (prosjekt)*Audi 80 sedan, 1991 mod. (plankemat)*Nissan micra, 1993 mod. (totalvraka)*Audi 80 sedan, 1987 mod. (Bilhimmelen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.