Gå til innhold

Sivilbiler på østlandet

Ranger emnet


Kolbotn

Anbefalte innlegg

Halden har

 

1 svart passat Stv med sota vinduer (nyeste mod)

1 sølv primera

2 Ford Mondeo sedan og stv

2 v70 Svart og sølv. Blitt stoppet av denne sorte.

1 skoda Octavia

 

er i hvertfall det jeg har sett her

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er vel stort sett ganske lett å se hva som er sivil så lenge de ligger foran deg selvsagt. sota ruter(ikke alltid), 2 ekstra antenner(1 lang for radio, 1 liten for gps), og så lenge det er lyst ute så er det bare å se i området rundt speilet for å se om det sitter kamera der. Min erfaring er at kamera pleier å være ganske synlig.

men ikke la deg lure av lys settingen på bilen. Har selv sittet på når vi ble stoppa av en A4 med parklys og grøftelys. Ser også at ingen(?) har nevnt ford transit, noe som jeg har sett i flere politidistrikter. disse brukes også privat, hvertfall her i drøbak, men plutselig settes saftblendern på taket

 

og ang hva slags biler dem bruker nå til dags bortsett fra passat osv, så bruker de stort sett alt er min erfaring.

 

en annen ting å merke seg ang radioantenna på sivilbilene er at de stort sett står rett opp, uansett hvor på bilen de er plassert. originalantenner til radio i bil er stort sett plassert på skrå.

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som kjører i Hamar - Elverum og Østerdals område:

 

Regner med dere har sett den HB regga sølv Saab 9-3'n?

Har vært mye borti den i jobbsammenheng, og kjørt bilen flere ganger.

 

Må bare si, får dere den etter dere, og ikke har en JÆVLIG sprek bil, så STOPP! Den går noe inni hælv.... og har kjøre egenskaper som mange andre biler bare kan drømme om!! ;)

2008 Saab 9-3 Tid SC Vector, Powered by Hirsch (finbilen)

1996 Vw Transporter (bruksbil)

1990 Vw Golf Gti 16v (prosjekt)http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147726

1989 Vw Golf Diesel (Konebil)

+ Div vag produkter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en sølvgrå Mondeo, 06> modell med sota ruter som jeg har sett i Larvik. Han kjørte forbi midt i byen og med mange biler foran. Han virka veldig hissig på å kjøre forbi flere biler, selv om det ikek var vits i det hele tatt. vi skjønte det var sivil, så vi ga ikke spesielt på. etter et par hundre meter var det en rundkjøring, og der stod han og venta på oss. makan til sleipinger.

han prøvde nok å lure oss siden vi kjørte en harry 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel stort sett ganske lett å se hva som er sivil så lenge de ligger foran deg selvsagt. sota ruter(ikke alltid), 2 ekstra antenner(1 lang for radio, 1 liten for gps), og så lenge det er lyst ute så er det bare å se i området rundt speilet for å se om det sitter kamera der. Min erfaring er at kamera pleier å være ganske synlig.

men ikke la deg lure av lys settingen på bilen. Har selv sittet på når vi ble stoppa av en A4 med parklys og grøftelys. Ser også at ingen(?) har nevnt ford transit, noe som jeg har sett i flere politidistrikter. disse brukes også privat, hvertfall her i drøbak, men plutselig settes saftblendern på taket

 

og ang hva slags biler dem bruker nå til dags bortsett fra passat osv, så bruker de stort sett alt er min erfaring.

 

en annen ting å merke seg ang radioantenna på sivilbilene er at de stort sett står rett opp, uansett hvor på bilen de er plassert. originalantenner til radio i bil er stort sett plassert på skrå.

 

at det var???

jeg ble stoppet av onkel blå her i høst, i en svart lav Audi A6, med sota ruter, store felger og Ingen antenner what so ever.

så det du sier om at det er enkelt å se om det er sivil foran deg er bare tull. for noen år siden gikk det greit, de var litt mindre diskret da.

2008 chevrolet suburban *arbeidsbil*

1992 mod Honda NSX wings-west *cruisebilen*

1995 mod BMW M3 Cab Widebody *solgt*

1994 mod BMW 320i Cab Rieger *solgt*

http://WWW.KORSBAKKENAUTO.NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Hei

 

Her har for det første politiet brutt loven her ved å legge seg oppi ræva di (man får bot for dette).

 

Enda værre, de har fremprovosert kjøringen din. Såvidt jeg vet er det ikke lov. Hadde jeg vært deg ville jeg sjekket ut litt rundt dette. Med en advokat...

 

Mvh

 

 

Gode tips!

Men se ikke bort i fra at det legger seg en bil helt opp i ræva på deg, så han kan blende deg fra å se hvem/hva som ligger bak.. Hvertfall på mørke høst-/vinterkvelder.

At purken følger regler er nok mest vanlig, men etter streetmeet på skedsmohallen for noen år siden ble jeg "fulgt" av en bil på denne måten; Sto i lyskrysset utenfor Statoil, på vei ut av krysset gasset bilen bak på sånn at jeg fikk han helt opp i ræva.. så kun lysa. Trodde selvfølgelig det var en som var ute etter litt morro (det var han jo også, men kun på min bekostning), så jeg tråkket gassen i bånn... ca 400 m seinere var seieren klar og jeg bremset ned, da kom sirenene rimelig fort på ja! Fikk se video, målingen ble stoppet med en gang mine bremselys lyste.......!

8 mnd uten lappen, 9000 kr i bot, ny teoriprøve og ny oppkjøring!

 

Vedr UP biler her i området (Romerike) så veit jeg det er blitt kjøpt inn flere VW Passat med bensin turbo de siste årene. En "gammel" kjenning fra litt nord i distriktet er en Peugot 406 Coupe, med 3 liters V6 og 204 HK. Den har de vist hatt opp i 220-240 km ved Minnesund, dette er vel 4-5 år siden så mulig den er pensjonert nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har en Svart nissan også mellom Kløfta og Nybakk som har vært irriterende aktiv siste tiden. Og jævelen som kjører den er en hard faen. Ligger så langt bak at du ikke enser han ( selv om jeg så de i bakspeilet og var obs på dette når de kjørte ned fra Borgenutkjøringen) og stopper tiden når de ser du er ved Flindrum bru skiltet. Hvordan de kan gjøre dette på så lang avstand skjønner jeg ikke... Dette er noe skikkelig drit. Nytter ikke å vite om det er sivil når de ligger så langt bak at du ikke ser de.

 

Men tok en lengre prat med han og fikk høre at de også har fått en ny sivilbil på strekningen, men ikke hva slags bil. Noen som vet?

 

 

 

DSC00293.jpg

 

DSC00292.jpg

 

''Halvgammal'' Mondeo med to blå 1000-metringer..

2,0 eller 2,2 Titanium? TDCI m/chip..

Tilhører Ullensaker Lensmannskontor.

Bildene er fra da jeg mista lappen juni 08.

 

Dette skrev jeg i ''UP-biler''-tråden (side 2 under Carspotting):

 

 

Den svarte S60'n som ofte patruljerer mellom kløfta og Nybakk veit vel alle om?

Ellers har Lillestrøm politidistrikt en TAHOE.. Aner ikke hvilke bruksområder den har, men den eksisterer og er i politiets hender..

Har også sett blå Nissan X-trail mellom Lillestrøm og Fetsund i tillegg til alt som er nevnt i quoten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår