Gå til innhold

Sivilbiler på østlandet

Ranger emnet


Kolbotn

Anbefalte innlegg

hva trur du?:diespam:

jeg tipper politiet vinker deg farvel og latt deg kjøre av gårde, spesielt hvis du fliser dem og ikke har skilt på bilen, da vinker dem nok hadebra og god tur videre..

 

Hvis du grisekjører uten skilt så tror jeg faktisk dagens nye politimenn faktisk absolutt vil ta deg...

+ A4 Avant

- Opel Omega B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo straffbart å advare andre billister med blinking av fjernlys at det er kontroll... Helt utrolig, trodde de var interessert i at folk faktisk holdt lovverket, men det viser jo bare hvor politikerne har hodet, langt neddi pengesekken

Er det virkelig det? Alltid trodd the motsatte. Spesielt tenker jeg på den reklamen som går på tv for tiden, disse unga som stopper folk og advarer mot kontroll. :P

 

Men det er jo ikke ulovlig og blinke for å advare andre billister om at nå syntes jeg du kjører litt fort. Da gjør man jo bare samfunnet en tjeneste? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du grisekjører uten skilt så tror jeg faktisk dagens nye politimenn faktisk absolutt vil ta deg...

Men så blir jo spørsmålet hvordan? Det er jo ett politihelikopter i hele Norge, og den er stasjonert på Gardermoen?

 

 

Hadde jeg hatt en del penger på bok, si nok til å være arbeidsledig resten av livet og leve et høyt luksuriøst liv, så hadde jeg jo prøvd ut teorien.. ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

r det virkelig det? Alltid trodd the motsatte. Spesielt tenker jeg på den reklamen som går på tv for tiden, disse unga som stopper folk og advarer mot kontroll. :P

 

Men det er jo ikke ulovlig og blinke for å advare andre billister om at nå syntes jeg du kjører litt fort. Da gjør man jo bare samfunnet en tjeneste?

 

Ja, er totalt enig i det, men det er nå slik det er. Og barn under 16 er vel under straffbar alder ;)

 

Men så blir jo spørsmålet hvordan? Det er jo ett politihelikopter i hele Norge, og den er stasjonert på Gardermoen?

 

 

Hadde jeg hatt en del penger på bok, si nok til å være arbeidsledig resten av livet og leve et høyt luksuriøst liv, så hadde jeg jo prøvd ut teorien.. ;P

 

Du må gjerne prøve for min del. ;) Det jeg tenker på at han som sitter i politibilen, blir nok ganske forbanna over hva du gjør og vil gjøre "alt" han kan for å få tatt deg hvis du grisekjører osv.

+ A4 Avant

- Opel Omega B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Svart volvo s80 sedan, står stortsett ved første forbikjøringsfeltet etter eidsvolltunellen (nordgående e6), kjørte forbi den i dag, så det 2 biler forbi meg, første var random merce, volvoen kom etterpå :p

ingen synlige blålys før det er for seint her heller..

 

det så ut som den hadde blålys på bakskjermen, syntes det var litt merkelig :s

[ ]1989 BMW E30 325i Sedan

[X]1988 BMW E30 320i Cabriolet(VRAK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svart passat 2008/2009 modell. Med sota ruter og hale pakka. Ble sett med blålys i grillen og liten saftblender på taket i utrykkning i Moss

1993 Mazda 323 GT-R

1998 VW Passat 1.8T

1996 Nissan Primera 2.0 SRI

1996 Seat Ibiza 1.4 med masse ekstra plastikk(solgt)

1994 Audi 80 2.0(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart volvo s80 sedan, står stortsett ved første forbikjøringsfeltet etter eidsvolltunellen (nordgående e6), kjørte forbi den i dag, så det 2 biler forbi meg, første var random merce, volvoen kom etterpå :p

ingen synlige blålys før det er for seint her heller..

 

det så ut som den hadde blålys på bakskjermen, syntes det var litt merkelig :s

 

stemmer han står i begge retninger og bare venter på at folk skal legge seg ut når det blir 2 felt... pleier være der på fredagskveldene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en gang jeg var liten, da man hadde politiradio i bilen... Så hadde purken fartskontroll ett eller annet sted, en eller to som skjørte litt fort bare.

Men så sa politimannen som var på kontrollen "Å, nå hører jeg det kommer en fort her (...)" gikk det noen sekunder så "SVARTE.. det kjørte nettop forbi en bil... jeg tror den var rød" De gadd ikke engang å prøve å kjøre etter:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode tips!

Men se ikke bort i fra at det legger seg en bil helt opp i ræva på deg, så han kan blende deg fra å se hvem/hva som ligger bak.. Hvertfall på mørke høst-/vinterkvelder.

At purken følger regler er nok mest vanlig, men etter streetmeet på skedsmohallen for noen år siden ble jeg "fulgt" av en bil på denne måten; Sto i lyskrysset utenfor Statoil, på vei ut av krysset gasset bilen bak på sånn at jeg fikk han helt opp i ræva.. så kun lysa. Trodde selvfølgelig det var en som var ute etter litt morro (det var han jo også, men kun på min bekostning), så jeg tråkket gassen i bånn... ca 400 m seinere var seieren klar og jeg bremset ned, da kom sirenene rimelig fort på ja! Fikk se video, målingen ble stoppet med en gang mine bremselys lyste.......!

8 mnd uten lappen, 9000 kr i bot, ny teoriprøve og ny oppkjøring!

 

Vedr UP biler her i området (Romerike) så veit jeg det er blitt kjøpt inn flere VW Passat med bensin turbo de siste årene. En "gammel" kjenning fra litt nord i distriktet er en Peugot 406 Coupe, med 3 liters V6 og 204 HK. Den har de vist hatt opp i 220-240 km ved Minnesund, dette er vel 4-5 år siden så mulig den er pensjonert nå.

 

dem er så jævli stygge.. dem følger faen ikke regler for fem flate øre.. husker når jeg var mopedist:p haha, så kom jeg på min TS med 80ccm am6 motor, og så kom det en svart v70 bak meg rett oppi ræva mi, jeg tenkte det var noen som sku kødde så jeg bremsa opp litt å litt så den kukken holdt på å kjøre på meg i ræva. Kan vedde på at hvis jeg hadde tatt hånda bak meg kunne jeg kjent panseret hans:S ihvertfall, end of story var at han kjørte forbi meg og pressa meg oppi ett gjerde i stor fart. Holdt på å kjøre på bilen hans. Når bilen hadde stoppet, da slo han på blålysene.. snakk om idiot.. slapp bot, men måtte vise dritten.. han hadde ikke "tid" til sånn piss (siden han ikke var i tjeneste) snakk om interesse for jobben a, når du skal på liv å død stoppe en mopedist når man ikke er i tjeneste engang:S ..ble sikkert mobba på skolen eller noe sånt ;p

Endret av alek_88

sap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre har jeg ingen bilder, men i går var jeg nede i garasjen til ski politihus. Der sto det på en tavle hvilke sivilbiler de hadde og noen av de sto inne når jeg var der. Bla: Blå Toyota Hiace, nye modellen. 2 relativt nye Nissan X-trails. Svart og Sølv grå, samt en Ny saab sølvgrå stv. Husker ikke mer fra lista dems :P Visste heller ikke at de hadde over 10 patruljebiler der.

SAAB 9-3 ss 2005

[x] Renault Megane, 1996. Crash test dummy bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår