Gå til innhold

Justere co2 på 2,3 e motor

Ranger emnet


Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Hei

 

Min audi 100 avant skal snart inn på eu igjenn. vet at co2 på bilen er litt høy. sitter det ikke en justerings skrue på luft mengde måleren som jeg kan strupe litt. så den går gjennom ??

 

skal ha full sjekk av ledningsnett å alt til bilen nå i vinter, vil bare at jen skal gå gjennom nå.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det sitter en justeringsskrue mellom bensinmengdefordeleren og luftspjeldet (ikke gasspjeldet). Juster mot klokka med en 3mm umbrako for å redusere CO. Husk at det skal LITE justering til for stort utslag!

 

Husk å ta ut umbrakonøkkelen FØR motoren startes!

Hei

 

Min audi 100 avant skal snart inn på eu igjenn. vet at co2 på bilen er litt høy. sitter det ikke en justerings skrue på luft mengde måleren som jeg kan strupe litt. så den går gjennom ??

 

skal ha full sjekk av ledningsnett å alt til bilen nå i vinter, vil bare at jen skal gå gjennom nå.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker så utrolig mye :-D

 

Bare hyggelig :)

Hiver med et bilde for enkethetens skyld. Er skrue nr. 14

 

k-jetronic.gif

 

Bare et tips. Rett før kontrollen kan du passe på å ha lite bensin på tanken (5-10 liter) og fylle på noen liter med rødsprit. Da vil du få fine måleverdier på avgassen, også uten katalysator ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk opp bilde jeg.til slutt :-P Men er ikke helt sikker på om jeg har funnet riktig skru. er ikke helt bombe sikker på hvor den sitter.

 

kan det være den her ??

 

http://s57.photobucket.com/albums/g229/per-henrik/?action=view&current=Bilde0009.jpg

 

Stemmer, det er den skruen på bildet ditt.

1/8 omdr er sikkert nok i ditt tilfelle (men husk at lambdaen korrigerer etterpå ;) )

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki doki :-D det er ikke en propp jeg skal ta ut for å komme til skruen ?? det er selve skruen ??

 

Ja, det er en propp over som må tas ut før justering (den på bildet ditt). Og det skal være en 3mm umbrakoskrue rett under proppen!

 

Noen KE-Jet har justeringsmekanisme som på bildet under (Mercedes), men såvidt meg bekjent har 2.3E kun en plastpropp over justeringsskruen.

 

adjust1.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til lambdaen går det tre ledninger, to hvite og en svart. Mellom den svarte og bilens karosseri skal du måle en spenning som veksler mellom ca 0,2 til 0,7 Volt.

Husk at dette kun gjelder når motoren er varm!

 

Det er en plugg på den svarte ledningen til lambdaen rett bak motoren, altså på torpedoveggen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår