Gå til innhold

A4 Avant 1,8TQ, 2009 mod.(Bilder i post 16)

Ranger emnet


Pandu

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe en ny A4 Avant 1,8TQ.

Jeg har satt opp følgende liste over ekstrautstyr:

 

Audi parkeringssystem bak

Gjennomlastingsluke med uttakbar skipose

Oppbevaringspakke

Aluminiumsfelger i 10-eikers stjernedesign, 8JX17", 245/55-17

Reservehjul, plassbesparende

Tyverisikre hjulbolter

Førerinformasjonssystem m/farger

Audi music interface

Bang & Olufsen høyttalersystem

GSM-forberedelse i midtarmlenet, evt kun midtarmlene

Metallic/perleeffekt lakk, Issølv metallic

Lys- og regnsensor med coming home/leaving home-funksjon

3-eikers multifunksjonssportsratt i skinn, evt 3-eikers sportsratt i skinn

Servotronic Hastighetsavhengig servostyring

Sportsseter foran

Automatisk avblendbart innvendig speil

Automatisk avblendbare og innklappbare utvendige speil

Xenon plus og LED-kjørelys

Lyspakke

Blanke lister rundt sidevinduene

Ekstra mørke ruter

Taktrekk, sort stoff

Uten motor- og modellbetegnelse(gratis)

Avtagbart hengerfeste

 

Til sammen blir dette ca 108000,-

 

Det som er understreket er jeg usikker på.

Hva mener folket?

 

Er f.eks B&O anlegget verd 10k?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, kommer til å koste en del.

Jeg hører mye på musikk hjemme også, så derfor lurte jeg bare på om B&O hever lyden såpass at det kan forsvares med 10k.

Synes faktisk orginalanlegget i nye A4 spiller ganske bra.

 

Panoramasoltaket på avant koster 16000,- så det tror jeg utgår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte b&o anlegget og angret ikke noe på det i etterkant.. hvis du har sett det nyeste audi magasinet står det ett par sider om anlegget der inne.

funker jævli bra med den type teknologi.. men hvis du er ute etter ett anlegg hvor du skal skrue opp maks så de utenfor bilen akn høre deg bør du ikke kjøpe d:P er bygd sånn at det skal høres minimalt fra utsiden, er også usprengbart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte b&o anlegget og angret ikke noe på det i etterkant.. hvis du har sett det nyeste audi magasinet står det ett par sider om anlegget der inne.

funker jævli bra med den type teknologi.. men hvis du er ute etter ett anlegg hvor du skal skrue opp maks så de utenfor bilen akn høre deg bør du ikke kjøpe d:P er bygd sånn at det skal høres minimalt fra utsiden, er også usprengbart:)

 

Ergo, du kommer til å angre om du ikke tar med B&O anlegget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill.

Jeg er ikke ute etter noen fysisk opplevelse av musikken nei, og har ikke behov for at andre utenfor bilen skal høre bassen. Bare anlegget kan gjengi musikken riktig er jeg fornøyd.

 

Jeg har også lest om B&O i siste Audi magasinet. Selv om de fokuserte mest på anleggene i A8 og Q7 som koster den nette sum av 70000 regner jeg med at prinsippene også gjelder i A4.

 

Er det slik at dette anlegget kompenserer for støy fra dekk, vind, regn osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
S-line er etter min mening unødvendig. Forferdelig stivt og ukomfortabelt å kjøre. Utseendemessig er det heller ikke verd prisen.

 

Bilen er bestilt og blir overlevert i slutten av januar.

 

S-line stivt og ukomfortabelt å kjøre med?

ehm.. da har du enten aldri kjørt en s-line eller at det rett og slett ikke var s-line du prøvde.

 

For s-line understell fins ikke noe FOR stivt i det hele tatt.

 

Er det SÅ stor forskjell i prisen på s-line eksteriør og uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S-line er etter min mening unødvendig. Forferdelig stivt og ukomfortabelt å kjøre. Utseendemessig er det heller ikke verd prisen.

 

Bilen er bestilt og blir overlevert i slutten av januar.

 

S-Line er etter min mening obligatorisk!

 

Bilen sitter mye bedre på veien (som også er et sikkerhetsaspekt) og den ser mye bedre ut.

 

 

Mine 2 øre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine herrer.

 

Våre personelige preferanser er forskjellige.

 

Det å være negativ til s-line er tydeligvis å banne i bilforum-kirka. Å ja, jeg har prøvd både biler med s-line understell og vanlig sportsunderstell. Begge var for stive for min smak.

 

Jeg er da heller ikke den eneste som ikke vil ha s-line. De fleste motorjournalister som har prøvekjørt en audi med s-line fremhever at kunder må tenke seg svært godt om før de velger s-line pga det stive understellet.

 

Joda, bilen sitter sannsynligvis bedre på veien og krenger mindre i svinger. Men for eldre herrer som meg selv(30+) er ikke det en avgjørende egenskap.

 

Ekstriørpakken koster vel ca. 15500,-

Jeg skal være enig i at bilen blir litt finere å se på. Men som sagt synes jeg ikke det var verd det.

Ellers kan jeg nevne at bilen blir levert med ekstrautstyret i post nr 1 med unntak av parkeringssystemet bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine herrer.

 

Våre personelige preferanser er forskjellige.

 

Det å være negativ til s-line er tydeligvis å banne i bilforum-kirka. Å ja, jeg har prøvd både biler med s-line understell og vanlig sportsunderstell. Begge var for stive for min smak.

 

Jeg er da heller ikke den eneste som ikke vil ha s-line. De fleste motorjournalister som har prøvekjørt en audi med s-line fremhever at kunder må tenke seg svært godt om før de velger s-line pga det stive understellet.

 

Joda, bilen sitter sannsynligvis bedre på veien og krenger mindre i svinger. Men for eldre herrer som meg selv(30+) er ikke det en avgjørende egenskap.

 

Ekstriørpakken koster vel ca. 15500,-

Jeg skal være enig i at bilen blir litt finere å se på. Men som sagt synes jeg ikke det var verd det.

Ellers kan jeg nevne at bilen blir levert med ekstrautstyret i post nr 1 med unntak av parkeringssystemet bak.

 

Ikke på noen måte å banne i kirka om man er negativ til s-line understellet. Men å si at det er for stivt er, sorry at jeg sier det, men bare tull. :) Og om motorjournalister sier at man bør tenke seg godt om før man kjøper s-line må være det dummeste jeg noen gang har hørt. hehe.

Ja det henger kanskje bedre på veien, og krenger mindre.

Men det er rett og slett snakk om bedre comfort enn en a4 uten s-line. Enkelt og greit. :)

 

Og jeg er vel en eldre herre straks jeg også (30+) og angrer ikke et sekund på at jeg valgte en s-line og kommer helt sikkert til å gjøre det neste gang også. :)

 

Men helt til slutt så har du rett. Smaken er som baken.

Uansett lykke til med bilkjøpet. Du kommer helt sikkert til å bli fornøyd med ditt valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår