Gå til innhold

Hvor mye diesel tåler en bensinmotor?


Lunaz

Anbefalte innlegg

Klarte for første (og forhåpentligvis siste) gang å fylle bensin på dieselbilen til fruen da jeg skulle være så snill en søndagskveld å fylle den opp..

 

Skal tappe den i morra og tenkte å fylle noen skvetter på Mondeoen når jeg fyller full tank.

 

Spm er: Hvor mye av den Diesel/Bensin blandinga kan jeg fylle på? Fylte 40l bensin, var vel ca 10 liter diesel igjen på tanken.

 

Tåler motoren 50 liter rein bensin og f.eks 4 liter av blandinga?

05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist du vill kjøre motoren din på dynga så kan du kjøre på diesel bansin blanding men vist du vil ha motoren din la være for det første går det elendig for det andre det tetter dyser ventiler og lambda sonden din får et letter annfall. samt at jeg regner med at du kjører med bensin motor olje og ikke diesel motor olje. så du må eller bør skifte olje etter på og bensin filter må skiftest muligens også pumpe men er meget usikker på dette med pumpa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes omtrent like vettug ut som å slå seg selv i hodet for å prøve å få vondt. Hell ut og lever det på et destruksjonsanlegg. Ta heller tapet av en halv høvding framfor å vrake en motor til 5-6 tusen.

 

det blir nok ikke så billig om motorn går ått skogen :P snakker værtfall 13K for en ny motor :P

tapp av alt på tanken, fyll opp med diesel, bytt diesel filter og fyll opp filteret med diesel så skal det vel gå seg til. de få dråpene med bensin den nå får skal den vel tåle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tappa tanken tom og fylt den opp med over 50 liter diesel. Bytta ikke filter, tenkte ikke det var nødvendig siden jeg ikke starta bilen.

 

Starta fint opp og har kjørt et par mil uten å kjenne noen ting. Regner med at alt er i orden.

 

Legger ut en "gis bort" annonse på finn om noen har lyst på det jeg tappa av, så sliper jeg strevet med å tømme det ut.

 

Takk for gode råd :)

 

Finn kode: 15349534

05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

en bensin motor tåler jo en lett disel blanning, men katalysatoren tåler den ikke så bra, den kan ta skade av den, å lamdaen har vel ikke godt av d i lengere tid.

 

har en kompiss me en mondeo. rundt 1995.

han har tatt ut katalysatoren, å han e å henter all bensin disel blanning vi får inn på jobb.

han kjøre fint på d. han henta 20L som va blandet 50-50, å han hadde under kvart tank. bilen røyk ekstra, han sa d va alt.

 

EDIT:

nye disel biler e ganske senetiv på bensin i blanninga.

men en eldre bensiner ekke så ille.

passat 1997 3b

rocky 1985 2L offroad

(x) accord 1988 2.0exi vrak

(x) pug 205 xr 1986 vrak

(x) pug 205 xr 1986 vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår