onkelskrue Skrevet Oktober 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2008 Hadde problemer for en stund siden med at det kom en tikkelyd i bilen. Det viste seg å være kjedestrammeren til kamakslene. Den ble byttet der jeg kjøpte bilen fordi jeg hadde garanti. Den ble byttet på ca. 145000. Nå har bilen gått 160000 og tikkelyden har begynt å komme igjen. KAn høre at det er fra kjedestrammeren denne gangen også. Men siden det er en kjedestrammer, hvorfor skulle det ikke være mulig å "stramme" den? Har jeg fortsatt garanti på den, siden den ble byttet på merkeverksted? Er en Audi A4 1.8 T 99-modell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_a4-1,8tq Skrevet November 2, 2008 Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 Hadde problemer for en stund siden med at det kom en tikkelyd i bilen. Det viste seg å være kjedestrammeren til kamakslene. Den ble byttet der jeg kjøpte bilen fordi jeg hadde garanti. Den ble byttet på ca. 145000. Nå har bilen gått 160000 og tikkelyden har begynt å komme igjen. KAn høre at det er fra kjedestrammeren denne gangen også. Men siden det er en kjedestrammer, hvorfor skulle det ikke være mulig å "stramme" den? Har jeg fortsatt garanti på den, siden den ble byttet på merkeverksted? Er en Audi A4 1.8 T 99-modell Audi og Volkswagen tikker litt uansett! Er ikke noe å gjøre med;) Siter xX Audi A4 1,8T Quattro -97 Xx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet November 2, 2008 Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 Audi og Volkswagen tikker litt uansett! Er ikke noe å gjøre med;) spesielt 1.8turboene;) tikker kraftig i min når jeg starter, men forsvinner med engang:) Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glennooo Skrevet November 2, 2008 Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 hadde ett problem selv med tikking, doh bilen min var "gubbe" kjørt så etter litt kjøring begynte den og tikke, tok kontakt med bilverksted og med litt hjelp av pappa fant vi ut at oljepumpen var noe sliten - byttet den og den var så god som ny ;=) Siter - Audi A4 1.8 Turbo 97 x BMW 318 95 (R.I.P) x Golf 3 94 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_a4-1,8tq Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 spesielt 1.8turboene;) tikker kraftig i min når jeg starter, men forsvinner med engang:) Jupp, bare å frese den litt så forsvinner det:) Siter xX Audi A4 1,8T Quattro -97 Xx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 De fleste bilene tikker når den har stått i ro en stund, merker min tikker enormt når jeg har vert på jobb i 14 dager og ikke kjørt :P Men kommer seg nesten med en gang :) Men BMW, har ikke de noe problemer med at motorene tikker en del etter et par hundretusen km? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkelskrue Skrevet November 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Da ble jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre. Burde vel kanskje bytte oljepumpa, men hvis oljetrykket er for lavt, skal det ikke lyse i en lampe da? Er vel det greieste å kanskje bytte olje og rense den oljesilen i første omgang? Eller hva mener dere? Er student, så har ikke akkurat råd til noe dyrt akkurat nå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smygelslayer Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Se her: http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/140676-problemer-oljetrykket-a4-97-mod.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg