Gå til innhold

Air bag lampe 04mod

Ranger emnet


dsl84

Anbefalte innlegg

Lampa begynte å lyse på min bil en stund etter at jeg satte inn barnesete med base. Da er sikkerhhetsbeltet strukket ut. Hadde bilen på service like etterpå og det ble avlest feilkode på sensor i forbindelse med nevnte sikkerhetsbelte.

Bilsetet sitter der fortsatt og lampa lyser fremdeles, men jeg skal undersøke videre når jeg ikke har behov for bilsetet lenger.

 

Vet ikke om dette hjalp trådstarter, men jeg tenkte jeg kunne nevne det og samtidig spørre om det er andre som har erfart noe lignende.

Audi A6 Avant 2,4 1998

SAAB 900 GL 82Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et ganske vanlig problem på disse bilene at det blir darlig kontakt i stikkerene for sideairbagene foran. Ville anbefalt deg å få lest av feilminnet for å finne ut om det virkelig er det som er problemet på din bil.

Men hvis det viser seg at det er det som er problemet så tar du og løsner de 4 skruene som setet er festet med, og vipper setet bakover. På din bil mener jeg det er 2 stikk for sideairbagen under setet. Det henger et gult stikk på undersiden av setet og så står det et i gulvet. Det som er vanlig å gjøre er å klippe vekk det gule stikket på undersiden av setet og lodde ledningene sammen. Stikket i gulvet er litt verre å fjerne med tanke på lengden på ledningen og at setet kanskje skal ut av bilen igjen ved en senere anledning. Så i dette stikket vil jeg anbefale å bare bytte ut de to små metallstikkerne inni det gule stikkerhuset (demonter stikkerhuset og trykk inn den lille mothaken som holder stikkeren på plass).

Slike stikkere får du kjøpt hos møller. De kommer da med en liten ledningsstump på som du klipper til etter behov og lodder fast i ledningen for sideairbagen.

Når dette er gjort må feilminnet slettes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barnesete nei...

 

Skal dra innom møller å få avlest da...

Burde man koble ut strømmen eller noe, før man fikser pluggen. Går denne til en sensor eller, vil prøve å unngå å utløse airbagene!!!

Noen av lysene på lysbryteren blinker også av og til... Virker ikke som det er dårlig kontakt... Av 1 sek - på 1 sek!

Varer i noen min før d lyser hele tiden igjen...

Audi A4 1.9 tdi quattro s-line 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at du skal ta av batteriet men jeg har gjort dette flere ganger uten å gjøre det og det har gått helt fint. Men det skader jo ikke å være på den sikre siden. Da det ikke skal så mye strøm til for å utløse en airbag kan det være lurt å utlade deg for statisk elektrisitet ved å ta på noe bart metall på bilen før du begynner å tukle med airbagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
De skulle ha 900 før å bytte pluggen, og 300 for å fjerne feilmelding hvis jeg gjør jobben selv... Har ikke jort noe med d enda da, mye å jøre på jobb =(

 

Hva skulle de ha for å lodde?!?

 

Har ikke fått pris enda...

 

Men 300kr for å fjerne feilmelding, sykt, da er man faktisk halvveis til egen kabel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår