magnul Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Hva med heller å oppmuntre til kjøp av nye, små biler, med lavt utslipp i form av LAVE avgifter Hvis du hadde tatt deg bryet med å lese artikkelen ville du sett at det var en del av forslaget. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 De får da bare styre på... Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Kva bil skal dei som nettopp har tatt bil lappen kjøre? Dei har jo ikkje råd til nye og dyre bilar. Det er derfor dei vel gamle bilar. Endå værre er det med økonomien til dei som skal studera. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusK89 Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Jeg gleder meg til den dagen folk faktisk vet hva de prater om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Jeg gleder meg til den dagen folk faktisk vet hva de prater om. Mr Solheim eller noen her?. Er omtrent samme kunnskapsnivået. Bare litt forskjellig standpunkt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 jeg får bygge om asconan som hybridbil da.... så kan lille solheim sitter der og dra seg i sjegget som han ikke har... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kodvaag Skrevet Oktober 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Nybilavgift: De skal jo ha inn så og så mange penger alikevel... Syntes de burde fjerne avgift på vekt og ytelse, og øke avgiften på utslipp. Da vil kvalitetsbiler med supergode motorer, f.eks. nye bmw dieselbiler bli billigere, og drittbiler med høye co2 utslipp bli dyrere. Siter 1996 Chevrolet Suburban 5,7 bensin 1996 Mazda 626 2009 Transporter 174hk 4-motion 1984 Scand Baltic/Yanmar 315hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Oktober 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Problemet er vel at politikere har for lenge siden funnet bilen som en fin ting å beskatte og ta inn penger på. Samtidig er de veldig flinke til å slenge ut masse teorier som ikke er gjennomtenkt i det hele tatt. Hvis de virkelig vil gjøre noe bør de heller sette seg ned og prøve å jobbe med en løsning ikke ta frem noen tåpelige ideer over fredagspilsen på stortinget. Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Jeg sier som Amcar sier: IKKE STEM PÅ PARTIET SV VED NOE VALG - NOENSINNE! Ta dere tid til å lese denne siden her: http://www.amcar.no/page.asp?ParentID=310&MenuID=418&DocID=6130&Order=4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Er jo faen ikke overrasket heller, kommer aldri til å stemme SV uansett Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Kva bil skal dei som nettopp har tatt bil lappen kjøre? Dei har jo ikkje råd til nye og dyre bilar. Det er derfor dei vel gamle bilar. Endå værre er det med økonomien til dei som skal studera. Gammel forurensende bil er best,ferdig med det. Har en 00' modell som ikke er så veldig gamal, men bruker den aldri, fordi gamal bil er best;) da snakker jeg før 1990. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvov40 Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 drit og dra sier bare jeg......! Siter -pocketbike gate racer -pocketbike crosser -mercedes benz 230E (W123) prøver og selge http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=2031262;username= -ønsket kjøpt caliper pocket bike og bremse vaier under 300kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Kva bil skal dei som nettopp har tatt bil lappen kjøre? Dei har jo ikkje råd til nye og dyre bilar. Det er derfor dei vel gamle bilar. Endå værre er det med økonomien til dei som skal studera. Det er mulig du tror det, men det er ikke en menneskerett å ha bil. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Jeg synes det er like morro hver gang politikere og sånne som deg sier sånne ting. Asker/halden/Trondheim. Nå bor du i stor byer med trikk/t-bane/tog/buss i alle vinkler og retninger. Ta deg en tur litt utenfor din egen bukselomme i dette landet og se deg rundt. Det er faktisk ett mindre % tall av norge som har kolektivtrafikk. Og hvis du bor litt utenfor de største byene så er det og burde det vært å ha bil som menneskerett. Hvordan kommer du deg på butikken hvis det er 2 mil ditt og du ikke har bil? Hvordan kommer du deg på jobb hvis det er 10 mil hver vei til arbeidsplassen hvis du ikke har bil? I store deler av landt er man faktisk tro det eller ei livsviktig å ha bil selv om du kan gå ut døra i asker og sette deg rett på toget. Har du lyst til å besøke en kompis kan du bare ta bussen. Mener du at hvis du bor litt på landet eller oppi fjell siden i dette lang strakte landet så skal man bare sitte inne å få trygd siden man ikke kommer seg til jobb. Dyrke maten sin i hagen siden man ikke kommer seg på butikken og sitte å snakke så mye piss på nettet som du gjør siden man ikke kan bevege seg ut av huset å besøke noen da det er 3 mil til nærmeste nabo? Bilen trenger man uansett. Ellers er det ikke mulig å bo i dette landet. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Selvfølgelig er det mulig å klare seg uten bil. Det er det mange som klarer både i Norge og andre steder. Siden Actros nevner studenter, så er det svæææært mange av de som klarer seg helt fint uten bil. Skulle forslaget nevnt over bli realisert er det heller ingen grunn til å tro at det skal bli noen voldsomt manko på billige biler, men det kan hende at bygdas helter må kjøre Polo i stedet for 240. Det tar de ingen skade av. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg