Gå til innhold

Forbud mot gamle biler

Ranger emnet


_AndreasH_

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal han tullingen greie å få et forbud på gamle biler, da må avgiften på nye og nyere biler drastisk ned! En grunn til at mange kjører gamle biler er fordi de ikke har råd til ny bil til 300 tusen! Og ikke glem forsikring! kan jo bare glemme som ung person å få en levelig forsikring på en relativt ny bil!

 

Lykke til sier jeg!

Jeg er med i demonstrasjonstog!:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke folk få lov til å kjøre den bilen de vil? vi bor ikke i noe kommunist stat eller diktatur så da syns jeg at vi skal få velge om jeg vil fortsette å kjøre den bilen vi vil å betale maximal årsavgift og 900kr i full bensin tank eller kjøre diesel hermetikk og betale moderert årsavgift og 200kr på diesel.

 

jeg liker bilen min og har ikke noe i mot å betale for å ha den. så hvorfor skal de da forby den? trodde da staten gjorde alt for penger!? de må jo snart som resten av verden innse at ett land på 4 milioner ikke kan gjøre godt for de resterende 8 miliardene.

 

og til de som ikke vet det så finnes det faen ikke noe enormt til busstilbud selv i såkalte "byer" heller. en gang i timen til noen få holde plasser. ikke passer avgangene til bussen noe særlig med toget heller!

vente i en time på en buss som går til alle andre plasser enn skolen selv om det heter skolebuss er knall fint tilbud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det mulig å klare seg uten bil. Det er det mange som klarer både i Norge og andre steder. Siden Actros nevner studenter, så er det svæææært mange av de som klarer seg helt fint uten bil.

 

Skulle forslaget nevnt over bli realisert er det heller ingen grunn til å tro at det skal bli noen voldsomt manko på billige biler, men det kan hende at bygdas helter må kjøre Polo i stedet for 240. Det tar de ingen skade av.

 

Typisk en uttalelse av en av byens store tapere. Du er så egoistisk at du ikke veit hva du prater om engang! Da får du skaffe buss oppi her som går med 15 min eller 30 min mellomrom, det skjer ikke. Busser går det ikke her, så da kommer bygda til å dø ut.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk en uttalelse av en av byens store tapere. Du er så egoistisk at du ikke veit hva du prater om engang! Da får du skaffe buss oppi her som går med 15 min eller 30 min mellomrom, det skjer ikke. Busser går det ikke her, så da kommer bygda til å dø ut.

 

Du har som vanlig ikke noe intelligent å si, og begynner derfor å diskutere person i stedet for sak.

 

Det finnes ikke så mange busser på bygda, men det finnes ikke så mange universiteter der heller.

Jeg studerte i 6 år uten å ha bil, og det gikk helt fint. Jeg tok ikke noe særlig med buss heller. Det finnes f.eks. en helt utmerket oppfinnelse som heter sykkel.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har som vanlig ikke noe intelligent å si, og begynner derfor å diskutere person i stedet for sak.

 

Det finnes ikke så mange busser på bygda, men det finnes ikke så mange universiteter der heller.

Jeg studerte i 6 år uten å ha bil, og det gikk helt fint. Jeg tok ikke noe særlig med buss heller. Det finnes f.eks. en helt utmerket oppfinnelse som heter sykkel.

 

takk for tipset, da tar jeg sykkelen 5 mil til skolen og det samme tilbake imårra...

 

så får fattern sykle 9,5 mil hver vei på jobb.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset, da tar jeg sykkelen 5 mil til skolen og det samme tilbake imårra...

 

så får fattern sykle 9,5 mil hver vei på jobb.

 

Du kan jo gjøre som normale folk og flytte på hybel i nærheten av studiestedet.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, Tror nok dette er en av de tingene som ikke har sjangs i helv**** å bli gjennomført.

 

 

Skjønner at de vil spare miljøet, men å tvinge folk til å kjøpe nye biler er ikke en bra løsning pga byggingen av en bil forurenser mer enn bensin/diesel forbruket gjør i løpet av den tiden bilen "lever".

Så da må det jo være miljøvenlig å ha en bil så lenge det er mulig før den byttes ut, eller er det bare meg?? (med byggingen av bilen er det med utvinning, bearbeiding og frakting til fabrikk og ut til kunde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skjønner at de vil spare miljøet, men å tvinge folk til å kjøpe nye biler er ikke en bra løsning pga byggingen av en bil forurenser mer enn bensin/diesel forbruket gjør i løpet av den tiden bilen "lever".

Så da må det jo være miljøvenlig å ha en bil så lenge det er mulig før den byttes ut, eller er det bare meg?? (med byggingen av bilen er det med utvinning, bearbeiding og frakting til fabrikk og ut til kunde)

 

Dette er bare tull. Bruk står for rundt 80% av utslippene for en normal bil. Resten er produksjon, vedlikehold og avhending.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva i helvete er det å krangle over når det er en dustepolitiker som ser for seg dette her i fremtiden da? Kommer jo ikke til å skje :) Står sikkert ikke på partilistene ved neste valg engang.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva i helvete er det å krangle over når det er en dustepolitiker som ser for seg dette her i fremtiden da? Kommer jo ikke til å skje :) Står sikkert ikke på partilistene ved neste valg engang.

 

 

Eirik

 

DET skal du faen ikke si for sikkert, vi bur jo i et horror-land da...

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gjøre som normale folk og flytte på hybel i nærheten av studiestedet.

 

jeg nekter og senke meg så lavt ved å bo byen! Da skulle det i såfall blitt en by med gromme folk...(notodden,kb f.eks)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er jeg fortsatt av den oppfatning av at det var Aftenposten som blandet sammen forurensende og GAMLE biler, ikke Solheim. Vis meg et sted hvor han sier det :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er jeg fortsatt av den oppfatning av at det var Aftenposten som blandet sammen forurensende og GAMLE biler, ikke Solheim. Vis meg et sted hvor han sier det :)

 

 

Eirik

 

Jeg er av den oppfatning at majoriteten av de som har kommet med kraftsalver i denne tråden ikke leste artikkelen en gang.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår