Gå til innhold

Forbud mot gamle biler

Ranger emnet


_AndreasH_

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er av den oppfatning at majoriteten av de som har kommet med kraftsalver i denne tråden ikke leste artikkelen en gang.

 

sålenge det finns et menneske av typen din, så er denne debatten høyest gjeldende. Hva gjør du på et bilforum forresten?

 

Jeg ler forsatt godt at en eller annen tilbakestående snakker for dem som ikke bor like sentralt til. Du sa at jeg kan flytte nærmere studiestedet, gjeldet det også fattern eller andre personer som har lang veg til JOBBEN/ARBEID, betalt for en tjeneste hvis du ikke forstår?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bo i byen ja.. Godt mulig du liker det magnul, men jeg kunne aldri i livet tenkt meg det..

 

Og finnes jo folk som behøver å bruke bil ellers og.. Jeg har bodd flere steder der det har gått 2 busser om dagen.. Og 1 om dagen i helgene.. Lett for eldre f.eks å komme seg frem da ja...

 

Og hvis man ikke bruker en bil så mye, hvorfor da ha en ny og dyr bil når man kan ha en gammel sliter?

 

Og stilig, ser du har e85 på bilen din.. Gratulerer. Visste du forresten at nærmeste e85 stasjon for meg er rundt 6 mil unna? Og at forbruket ditt på drivstoff trolig har økt etter at du byttet til e85?

 

Men men.. Forresten, lyst til å gjøre noe morsomt? Forsk litt på hvor mye en Prius bruker, og hvor mye den forurenser FØR den i det hele tatt blir startet ;)

 

Så kan du etterpå fortelle meg hvor mange mil jeg kan kjøre med min 245 fra 89 som går på ca 0,7 før jeg forurenser like mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke det magnul? hvorfor kaster du ut en påstand om at vi ikke trenger bil som bor langt unna byen? :ratatatat

 

vis oss eksempler selvfølgelig, det regner jeg med du fikser like fort da.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa at jeg kan flytte nærmere studiestedet, gjeldet det også fattern eller andre personer som har lang veg til JOBBEN/ARBEID, betalt for en tjeneste hvis du ikke forstår?

 

Ja, det er mange som gjør det. Bor du på landet er du avhengig av bil, men bor billigere. Bor du i byen slipper du helt eller delvis den utgiftsposten, men bor samtidig dyrere.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du på et bilforum forresten?

 

 

Pussig at akkurat du skulle spørre om det, siden jeg ikke har sett deg skrive så mye intelligent om bil.

 

Du sa at jeg kan flytte nærmere studiestedet, gjeldet det også fattern eller andre personer som har lang veg til JOBBEN/ARBEID, betalt for en tjeneste hvis du ikke forstår?

 

Det høres ut som at du skal ha det til at jeg vil forby alle biler? Jeg sa at det ikke er noen menneskerett å ha bil, og det er det altså ikke. Er du i tvil så kan du lese her:

http://www.unhchr.ch/udhr/lang/nrr.htm

 

Faren din kan:

1) Flytte nærmere jobben

2) Skaffe seg en jobb som er nærmere

3) Fortsette å kjøre langt, men sikkert måtte belage seg på at det blir dyrere å kjøre bil fremover.

 

Jeg har forresten 14mil hver vei til jobb, så slutt å syte.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mange som gjør det. Bor du på landet er du avhengig av bil, men bor billigere. Bor du i byen slipper du helt eller delvis den utgiftsposten, men bor samtidig dyrere.

 

 

Eirik

 

hehe, hva prater du om egentlig?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor man billigere kan man ikke klage over at bil blir dyrere. Er sikkert billigere enn å bo urbant når det kommer til stykket uansett.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tilfeldigvis hele den artikelen? jeg vil gjerne se hvordan de kom frem til den konkulsjonen.

 

Jeg har den nok liggende et sted, men innholdet er ikke spesielt kontroversielt. Hvis du søker på "LCA automobile" eller.no på f.eks. google scholar finner du nok en hel del som får resultater i samme leia.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig at akkurat du skulle spørre om det, siden jeg ikke har sett deg skrive så mye intelligent om bil.

 

 

 

Det høres ut som at du skal ha det til at jeg vil forby alle biler? Jeg sa at det ikke er noen menneskerett å ha bil, og det er det altså ikke. Er du i tvil så kan du lese her:

http://www.unhchr.ch/udhr/lang/nrr.htm

 

Faren din kan:

1) Flytte nærmere jobben

2) Skaffe seg en jobb som er nærmere

3) Fortsette å kjøre langt, men sikkert måtte belage seg på at det blir dyrere å kjøre bil fremover.

 

Jeg har forresten 14mil hver vei til jobb, så slutt å syte.

 

 

DER har du det ja! Når du vokser opp et sted, i byen, i ei grotte, under brua, whatever, så er det ikke BARE å gjøre det som DU mener er det beste. Selvfølgelig MÅ du aldri noe som helst, men du har et veldig BEHOV for bil rett og slett for ikke å være trygda,sulte i hjel osv på bygda.

 

Intelligent om bil? s123 300tdt drevet av en OMV617 er best. Den der fortjener jeg Nobels fredspris for.

 

 

Forresten: Hvis du har hybel 14 mil unna studiestedet ditt må jeg si du er god til å trekke beslutninger når det gjelder sentral beliggenhet til studiestedet, du får hervede min 1.plass for århundrets feiltreff.

 

Pussig at jeg ALLTID møter på personer med din holdning, som kjører AUDI eller OPEL. Mine fordommer stemmer visst fullt ut, det er jeg fornøyd med:) Mer skal jeg ikke legge til, hva jeg mener med det.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor man billigere kan man ikke klage over at bil blir dyrere. Er sikkert billigere enn å bo urbant når det kommer til stykket uansett.

 

 

Eirik

 

så kommer du da søtmoms, jeg har ikke klaga over at bil er dyrere(selv om jeg mener det) men prater om at gamle biler skal forbys!

+ at magnul prater på vegne av alle på bygda, som om at han er en Baron,godseier eller slakta.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår