Gå til innhold

Mekonomen i Norge vs. Sverige....Vanvittig prisforskjell !

Ranger emnet


Tårnmannen

Anbefalte innlegg

God morgen folkens!

 

Her sitter jeg på nattevakt, og har tid til å sjekke litt delepriser på det jeg trenger til bremsene foran.....

 

Jeg søkte på Mekonomen i Norge, tastet inn mitt regnr, og prøvde så det samme på Mekonomen i Sverige, og faktisk får også de sidene opp alle detaljer om min norske bil.....Hyggelig det, men det som overrasket var den voldsomme prisforskjellen, ja selv ETTER at jeg har regnet om til norske kroner...

 

Se bare her:

 

_________________Norge________Sverige (omregnet til NOK)

------------------------------------------------------------

Klosser foran

Kalipere foran

------------------------------------------------------------

Totalt i kroner: ......5.658............. 3.121,- Differanse: 2.537,-

===============================================

 

Det var da voldsomt til forskjell i pris på akkurat de samme delene !!! :oohh

 

Med denne forskjellen kan jeg GLATT ta meg en tur over grensen, fylle bilen opp med både mat, drikke OG bildeler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen folkens!

 

Her sitter jeg på nattevakt, og har tid til å sjekke litt delepriser på det jeg trenger til bremsene foran.....

 

Jeg søkte på Mekonomen i Norge, tastet inn mitt regnr, og prøvde så det samme på Mekonomen i Sverige, og faktisk får også de sidene opp alle detaljer om min norske bil.....Hyggelig det, men det som overrasket var den voldsomme prisforskjellen, ja selv ETTER at jeg har regnet om til norske kroner...

 

Se bare her:

 

_________________Norge________Sverige (omregnet til NOK)

------------------------------------------------------------

Klosser foran

Kalipere foran

------------------------------------------------------------

Totalt i kroner: ......5.658............. 3.121,- Differanse: 2.537,-

===============================================

 

Det var da voldsomt til forskjell i pris på akkurat de samme delene !!! :oohh

 

Med denne forskjellen kan jeg GLATT ta meg en tur over grensen, fylle bilen opp med både mat, drikke OG bildeler :)

 

Husk å stoppe med grensa å betale moms da. God tur videre!

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å stoppe med grensa å betale moms da. God tur videre!
:pisser: Eller ha noen å skru hos i Sverige... For min del så får jeg en sånn lett, ganske lykkelig følelse i meg hvis jeg greier å få kjøpt noe som helst uten at staten tar "sin" del :angelsmili:

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen i DK sjekket jeg ved å ringe rett og slett :) har familie ikke langt fra flere Mekonomen-butikker, så de kan ta med seg til Norge ved neste anledning også.....

 

Og eksosanlegg? Hva med her da? http://homepage.internet.lu/customautocraft/type44_100_200_v8.htm#EXHAUST

 

I norske kroner kr. 3458,- pluss noen hundrelapper i frakt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renestykket er € 200.00 incl 15%tva + € 192.00 incl 15%tva + frakt dvs 4526 kr hvis euroen er i 8 kroner dvs 5000 med frakt og da sparer jeg en 1000 lapp .Jeg kan jo kjøpe meg et sveise apparat og lage et selv for den prisen .

 

Hvis du klarer å lage et effektanlegg i 2.5" polert rustfritt sånn som det der til den prisen burde du begynne butikk med en gang..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med siste innlegg.

Har du rørbøyer eventuelt ferdig bend, rett type sveis og potter, så kan du klare det.

Men disse varene er tegnet, sertifisert, bygd, godkjent og er bolt-on.

Er en grunn til at de er kostbare.

 

Det beste du kan gjøre, er å dra til utlandet og få det ferdig montert.Da har du spart inn monteringsarbeidet pluss litt til.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår