Gå til innhold

Oil leak stop, er det noe?

Ranger emnet


cd-marker

Anbefalte innlegg

Humbug........

 

 

Trekk heller til skruene så de sitter som de skal eller skift pakning.

 

 

Hvis motoren er gått skikkelig varm så kan deler slå seg og oppstå lekkasje. Må planslipes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med du.. gjør ordentlig, sånne jalla ting kan funke en liten stund.. men, kommer alltid tilbake..

 

Og gjøre en ting billig kan fort bli en dyrere bekostning en og faktisk fikse det med en gang.

 

Snakker av erfaring med en radiator lekkasje.. brukte billig dritt til og tette igjenn.. etter en stund ble det større.. istede for og lodde radiatoren som da hadde kostet meg 10kr i tinn ellno? :) så ble det ny radiator tilslutt.. til ca.1000lappen..

 

Så JEG gjør ikke sånt lengre..

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shyggen

Snakker av erfaring med en radiator lekkasje.. brukte billig dritt til og tette igjenn.. etter en stund ble det større.. istede for og lodde radiatoren som da hadde kostet meg 10kr i tinn ellno? :) så ble det ny radiator tilslutt.. til ca.1000lappen..

 

Så JEG gjør ikke sånt lengre..

 

Næh næh næh:) HADDE lekk i min jeg også:) prøvde 3 forskjellige produkter som jeg kjøpte på thorsov:)... Først den ene til 91 kr.. Kommer på "hermetikk" boks.. denne funka litt.. men så begynte det å lekke... Så prøvde jeg en til 130 kr eller no.. denne funka ikke i det hele tatt:)... så kjøpte jeg en liten BLÅ kanne til 59 kr.. billigste de hadde... denne har jeg nå hatt på i 4 mnd. ikke noe lekkasje... dette var noe hvitt guffe som så ut som noe bakepulver lignnende aktig:).. Men denne funka.. litt små snøft :)

 

(kommer sikkert litt ann på hvor stort hullet er da:).. men hele systemet var tomt for vann i løped av en time kjøring hos meg)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann på hvor hullet er og ;) mitt var akkurat rundt det røret som slanger er festet i.. rundt kanten.. ikke bare å få det tett med sånn billi drit.. :)

 

Kunne ha tatt meg bryet og sølv loddet det, da hadde det blitt dett.. men, jeg valgte den billige metoden og tilslutt var hele driten løs..

 

Vet at det er pga. slagevekt osv.. hadde jeg loddet hadde det blitt mer "hold" i festet

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig, biler skal helst ikke svette! Men, alle biler bruker olje, mengden avhenger av hvor mye du kjører, hvordan du kjører, hvor mange mil motoren har tilbakelagt osv. Hvis en motor ikke bruker olje, så er det noe feil en plass. Da kan det være vann,besin o.l som kommer inn i oljen, og oljen blir tynnere og tynnere og til slutt skjærer den seg. Men alle disse problemene er forholdsvis lett å oppdage. Svetting ser man rundt alle motordeler som er "skrudd" sammen, økt oljeforbruk vises stort sett på eksosen. Vann og bensin i oljen ser du på fargen på oljen når du sjekker oljen.

 

Hvis motoren lekker olje, IKKE bruk billig dritt fra Biltema osv. Finn ut hvor det lekker og bytt pakningen heller. Dette lønner seg i lengden. Hastverk er lastverk.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de fleste Japanere bruker minimalt med olje..

 

Hadde en -91 Nissan Primera 2.0SLX jeg kjørte veldig blandet.. Hardt og Fint om værandre byttet til Mobil 1 0W40..

kjørte ca.10 000km og peiliet regelmessig.. ikke en dråpe brukt omtrent..

 

Japser er snill på oljeforbruk..

 

Og ja, oljen ble ikke tynnere.. den var helt fin.. pleier uansett og bytte Olje på ca.10-15 000km

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår