Gå til innhold

Bilen hakker??

Ranger emnet


Glenni23

Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen ganger når jeg akslerer så hakker bilen. gassen slipper opp...så kommer den tilbake veldig fort så det hakker. Jeg skvetter hver gang. Har skjedd....5-6 ganger de to siste dagene.

 

Jeg kjøpte bilen av en kar som ikke tok vare på den. da hadde den stått stille et år når jeg kjøpte den. Har hatt den litt over et år nå og jeg har ikke bytta tennplugger. Kan det være årsaken?

 

Noen som kan hjelpe?

 

En ting til:

Noen ganger så skrir strømmen seg av i bilen. Hovedlyktene og dashen er det lys i. Men ikke i musikken eller instrumentene. Så kommer den tilbake etter hvert. Noen som vet noe om det? Eller er det bare dårlig kobling noe sted.

 

Ble masse skriving. Håper noen gidder å lese å kanskje hjelpe:)

 

Takk for svar:)

Opel Kadett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det forgasser motor du har? skjekk om forgasseren har hengt seg litt opp evt framme med innsuget ellernoe.. ang strømmen ville eg skjekket om det bra nok jording på div plasser..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk det meste skeis....på morran var bilen som vanlig...den hakka nå å da. Men når jeg skulle hjem igjen så hakke den konstant de første 5 minuttene....turte ikke kjøre fortere enn 60 km/t.

 

Da var det helt jævlig...så gikk det seg til etterhvert. Men hakket fremdeles.

Når bilen står på tomgang så maler den som en katt...og når jeg ruser motoren på tomgang er alt som normalt. Men er det når jeg akslerer at den hakker. Jeg tørr ikke kjøre til skolen i morgen en gang nå.

 

Jeg MÅ ha hjelp. Har ikke råd til å sette den inn på verksted. Er det noen som vet noe som helst?

 

Virker som om den får for lite bensin eller luft eller noe sånt... Bensin nåla har ikke gått noe skremmende fort ned heller. å trur ikke det er hull på noen bensin slange.

 

Kan noen hjelpe? er desp!:(

Opel Kadett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke. Alt er mulig. Men i går kveld var jeg ute å kikka en times tid. Da fant jeg en løs slange. Den var ca 1 cm i diameter og hadde en skrue i enden. For å stoppe at noe skal komme inn.

 

Fant to sånne rett under luftfilteret en like slange med en skrue i og en uten skrue. Slangen var luglete på den siden skruen ikke var, så den har blitt revet av. Så det kommer kanskje luft inn et sted det ikke skal?

 

Virker ganske logsik spørr du meg, på måten den hakker på. og de lydene som kommer. Er ganske ofte neddi motoren så den slangen har ikke liggi der lenge. Problemet har heller ikke vart mer enn 6 dager. Trur dere det er det som er problemet?

Opel Kadett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er problemet løst:D

 

Den slangen jeg fant skulle på en liten tapp rett under luft filteret;)

 

Jeg hadde et gammelt bilde på pc en av motoren da jeg kjøpte den for halvannet år siden. Jeg kunne se slangen på det bildet. dermed fant jeg ut hvor den skulle være:)...

 

Nå er jeg evig glad:)

 

Tusen takk for alle svar:)

Opel Kadett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår