Gå til innhold

SMPs Audi 80 2,0 - Et par problemer på side 2

Ranger emnet


SMP

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en Audi 80 1994modell.

Legger bare ut noen bilder av den.

 

 

Har gjort fint lite med den, ny cd spiller en Pioneer DEH-P6000UB.

Tatt av 80 merket. og ingenting mer.

 

Det første jeg skal gjøre er å få litt bedre lyd i den. Noen som har no forslag hvordan man kan få inn noen høytalere bak? må man kappa i hattehylla? Er det lov å kappe i metallet der da?

 

Skal etterhvert også senke den og få nye felger til neste sommer håper jeg. Lakkert panseret og få fjærna litt rust der.. Da tar jeg vell speila ogdørhåndtakene samtidig. Kanskje listene?

 

Noen forslag til enkle modifiseringer som kan gjøres?

Som ikke koster for mye. For å forbedre utseende?

 

Noen bilder.

 

CIMG3107.JPG

CIMG3114.JPG

CIMG3116.JPG

Endret av SMP

<o>1996 Audi A4 1,8TQ

<x>1994 Audi 80 2,0

<x>1986 Volvo 240 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har montert anlegg i min bil,det er gjort sånn passe jalla da jeg aldri klarer å sette meg sammen å få gjort det skikkeli, MEN hvis du vil så kan du få det til ganske bra da. JEg har 2 alpine 12" i min og bare en vanlig lukka kasse på rundt 100liter i mdf plate(25mm tjukk), skulle lage 2porta men som sagt ble aldri gjort :P men dunke som faen for det. Det jeg hadde anbefalt deg er å bygge en kasse som går helt inn til settene evt. lage kassa skrå på den sia sånn den går helt inntil settene liksom. Også bygger du porta ut av kassa opp som går ut gjennom hattehylla, tror det hadde vært best. Har spurt mange og kom aldri til et direkte svar egentli, da det er passe vanskeli å bygge/beregne kasse i en sånn bil som har lukka bagasjerom. Men hvis du skal ha 2 basselementa så anbefaller jeg du gjør det som jeg sa.

 

Lykke til ;)

Audi 80 92mod. 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo knall ut dette.

En competition vinge på bakluka gjør seg kraftig. Eventuelt org.tåkelys i frontfangeren. Tro om du må bytte ut støtfangerlistene med noen andre, i tilfelle har jeg en slik fanger liggende.

 

Har et 80 prosjekt selv som holder på med. org. høyttalere i dørsidene bak på denne.

Demonterte dashborde i sammenheng med et annet arbeid. Monterte inn noen 5.25" elementer. Bygde i 6.5" og 1" to komponentsett i bakdørene, trekte nytt ledningsnett til alt. Snurra kabler. Vurderte hattehylla, men ville ikke "ødelegge" noe der. 2x12" alpine R subber i lukka kasse. Brukt de hullene som var tilgjengelig.

Spm til acemaster. Du har 100liter lukka kasse på de alpine subbene?? ikke litt mye? har 40L tilsammen på mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har montert anlegg i min bil,det er gjort sånn passe jalla da jeg aldri klarer å sette meg sammen å få gjort det skikkeli, MEN hvis du vil så kan du få det til ganske bra da. JEg har 2 alpine 12" i min og bare en vanlig lukka kasse på rundt 100liter i mdf plate(25mm tjukk), skulle lage 2porta men som sagt ble aldri gjort :P men dunke som faen for det. Det jeg hadde anbefalt deg er å bygge en kasse som går helt inn til settene evt. lage kassa skrå på den sia sånn den går helt inntil settene liksom. Også bygger du porta ut av kassa opp som går ut gjennom hattehylla, tror det hadde vært best. Har spurt mange og kom aldri til et direkte svar egentli, da det er passe vanskeli å bygge/beregne kasse i en sånn bil som har lukka bagasjerom. Men hvis du skal ha 2 basselementa så anbefaller jeg du gjør det som jeg sa.

 

Lykke til ;)

 

Må låne tråden litt å spørre deg om noe i forbindelse med portene.

 

Såvidt jeg husker er det ganske mye stål under selveste hattehylla, dette må vel skjæres ut for å få portene gjennom ikke sant?

Og er det noe stress å feste portene i hattehylla når de skal videre ned til subkassa?

Antar det blir veldig mye bedre lyd av å gjøre dette.

 

Kassa mi er ikke akkurat bygd for å passe bilens baggasjerom da den er laget før jeg kjøpte bilen.

Den har skrå å gårs langs seteryggen, problemet mitt er at toppen på kassa er ca 6-7cm under hattehylla, jeg bør vel lage en ny kasse da?

Har null greie på dette.

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hvis du ikke har 6x9 i hattehylla så er det bare å bygge en kasse som går helt opp. Gjor ikke det jeg, min er ca. 10cm under liksom, da jeg har 6x9 der. men portene kan jo være litt lengere for det, vet ikke hvor mye det går utover lyden...du må nokk skjære der i hattehylla foresten, måtte det jeg ihvertfall. ;)

 

VWgolf1: Min e 100l ja, kansje litt for mye men det skulle jo være porta på den også. Men hadde jeg gjort alt det igjen hadde jeg bygd rundt 35-40l til hver element. skal kansje selge bilen så gidder ikke styre med det no. Blir ikke det salg skal jeg fikse det skikkeli. Dunka det bra med deg med 40l til disse elementene da? Funka fett med meg, mange som ikke klarer å sitte bak når jeg skrur opp på fult...

 

Men har ikke du 6x9 i hattehylla fra før bygger du bare kassa helt opp, mål skikkeli før du begynner å bygge. Og hvis du vil at alt skal være i bra passeform tar du og får en fagmann eller noen som kan det til å kappe opp platene. Mangler du lyd bak i bilen fikser du deg heller høytalera i bakdøra.

Audi 80 92mod. 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hvis du ikke har 6x9 i hattehylla så er det bare å bygge en kasse som går helt opp. Gjor ikke det jeg, min er ca. 10cm under liksom, da jeg har 6x9 der. men portene kan jo være litt lengere for det, vet ikke hvor mye det går utover lyden...du må nokk skjære der i hattehylla foresten, måtte det jeg ihvertfall. ;)

 

VWgolf1: Min e 100l ja, kansje litt for mye men det skulle jo være porta på den også. Men hadde jeg gjort alt det igjen hadde jeg bygd rundt 35-40l til hver element. skal kansje selge bilen så gidder ikke styre med det no. Blir ikke det salg skal jeg fikse det skikkeli. Dunka det bra med deg med 40l til disse elementene da? Funka fett med meg, mange som ikke klarer å sitte bak når jeg skrur opp på fult...

 

Men har ikke du 6x9 i hattehylla fra før bygger du bare kassa helt opp, mål skikkeli før du begynner å bygge. Og hvis du vil at alt skal være i bra passeform tar du og får en fagmann eller noen som kan det til å kappe opp platene. Mangler du lyd bak i bilen fikser du deg heller høytalera i bakdøra.

 

 

har du skipose,så kan du gjøre som det jeg har gjort,å kjøre bassporten gjennom åpningen til skiposen,da kommer porten der armlenet til baksetet er

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VWgolf1:

Har du noen bilder av de tinga dine..

Fangern kan jo være litt intresant. hvis det er en rs fanger eller?

 

Planlegger ellers 8" i hatthylla.. litt oppbygd.. Blir nok ikke sub med det første. Satser på at de 8" dunker greit nok.

Er snakk om disse

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4002&katid=19&mid=m436&id=&vn=736

<o>1996 Audi A4 1,8TQ

<x>1994 Audi 80 2,0

<x>1986 Volvo 240 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår