Gå til innhold

1,9 td i golf 1

Ranger emnet


dahlseng

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

eg har montert en 1,9tdk i en caddy81 mod.

motor er jo bare til å skru rett inn samen med girkasen.

motoren trenger du kun å sette på det høyre motorfeste.

girkasen er det opp til deg å velge. det beste er jo å bruke kassen nom hører til motoren. men da må du ha 5trins giroverføring å det venstre motorfeste i fra 5trins kassen også.

er det mangel på kasser kan du bruke den du har blir litt feil med utvekslinga men det tror eg ikke har så mye å si.

 

 

tanken trenger du ikke bytte det er bare tull.

eksosen må du lage.

 

i den bilen eg bygget om. byttet eg lednings nett til golf3 å broren min fikk tryket inn en dasjbord i fra caddy noe å 90mod.

 

på ledningsnettet er det veldig lett å bytte stikk på lys nettet til freme å bak.

du finner frem fargene å klipp å lim.

 

det er ikke noen store problemer å få til men litt styr er det jo.

eg ville nok ha montert dasjboret i fra golf2 over 90mod å brukt litt av det ledningsnettet til dasjbordet.

 

 

lykke til

bare til å spør om du står fast.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg påbegynner motorbytte i min i skifte januar/februar.

Har en golf 1 gtd med femtrinnskasse fra før.

Skal ha i 1Z tdi med tilhørende kasse etter planen.

Hvis utvekslinga skiller så mye som det gjør på en golf 3 1,9D kontra 1,9tdi så er det en ganske stor forskjell.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

hørte en gang om noen som satt i en 1,9 turbodiesel motor fra

golf 3 i en golf 1.

Går dette greit med girkasse og alt som må til.

er det masse deler som må byttes

 

Kan bruke ledningsnettet som er fra 1,6D motor på 1,9TDK motorene lett! Kjører selv med girkassen fra 1,6D motoren, men kunne godt tenkt meg eit 5 gir for å si det sånn, men den kassen jeg hadde var hydraulisk clutch så jeg gadd ikke bytte om, men golf 2 kasser med vaier clutch og stagoverføring passer det og.

Eneste som en må modde er eksosen da den er ulik. Bytting av tank er også tull.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår