Zythius Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Problemet er en 1992 Audi 100 Sedan 2.3 E (AAR motorkode så vidt jeg vet). Den har følgende symptomer: Kald motor: - Kraftløshet de første 5 minuttene etter start (gassen i bånn = dårlig respons) Varm motor: - På tomgang raser turtallet opp og ned mellom 1000 - 2000 omdr. Generelt: - Bruker _litt_ mer olje enn hva jeg tror er vanlig. - Bruker en god del mer kjølevæske enn hva som er normalt. Det som slo meg her om dagen er at den har for øyeblikket bare problem med kompresjon når den er kald (hvis det er det). Metall utvider seg jo i varmen, og kan tette litt, hvis det er mulig? Jeg kan prøve å finne ut ca. hvor mye den bruker av væske og olje. Må vel også ta en kompresjontest og et feilsøk på verksted, men det er ikke billig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Komptest måler kjøper du på biltema. Husk å ha oljetemp over 30grader når du tar komptesten og åpent gasspjeld. Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superjenssen Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 hmm, hvorfor åpent gasspjeld ?? teit spørsmål iogmed at jeg jobber på verksted, men jeg har ikke hørt dette... Siter - 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil - 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4 X 97" BMW 320IT X 92" Peugeot 605 sldt X 82" Ford Granada 2.8GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 hmm, hvorfor åpent gasspjeld ?? teit spørsmål iogmed at jeg jobber på verksted, men jeg har ikke hørt dette... For at motoren skal klare å suge inn luft den kan komprimere. Blir lite kompresjon av vakum, får mere nøyaktig resultat med åpent spjeld... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zythius Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Jeg skal se om jeg ikke gjør det. Men hva tror dere om sannsynligheten for at det jeg har kommet frem til er rett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg