Sandmo Skrevet Juni 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2009 og takk til marius som hjalp en stakkar som trudd'n hadde en deffekt balast(polaritetsfeil);) Hehe:) Regna med det var det som var feil, hadde det samme problemet sjæl ;) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pett3r Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 (endret) har idag fiksa knirkelyden som kom ekstra godt fram etter jeg monterte gewinde :D det var den gule gummi knotten som man trer over demperen som gjorde det;) smurte den bare inn med fett så var lyden helt borte:D også klarte jeg jo selvfølgelig ødlegge jengene på "skåla" som demperen er festa i, dvs at den henger bare i 2 av 3 skruer mot karoseriet nå... EDIT: Lufta også ut bremsesystemet idag, med bremsene ble ikke no bedre gitt... Må ha nye, og da blir det nok EBC turbogroove med Redstuff :) men må man bytte alle bremsene, eller kan man kjøre EBC foran og standard Brembo bak? Endret Juni 13, 2009 av pett3r Siter - 04 audi a4 tq x 03 vw passat tdi x 99' audi a4 1.8t x 89' audi 80 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orihime Skrevet Juni 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 Alltid kjekt å få vekk ulyder i bilen ja :) Men kjedelig at du fikk ødelagt gjengene. Er det noe særlig å kjøre med bare 2 av 3 fester da? Bremsene fikk nok nådestøtet på Våler ja :op: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pett3r Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 ehm, det er jo alltid oppover trykk der demperskåla møter bilen så lenge man ikke hopper med denn.... så det går vel bra? gjør det ikke? ja vi knærka bremsene vi :op: Siter - 04 audi a4 tq x 03 vw passat tdi x 99' audi a4 1.8t x 89' audi 80 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Juni 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 Redstuff er overkill. Greenstuff eller Yellowstuff holder til dagligbruk. Tar for lang tid før redstuff klossene blir ordentlig varme og tar godt. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pett3r Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 ehm, slik jeg har forstått det: ultimax - erstatter org. klosser greenstuff - vanlig bruk redstuff - vanlig bruk og litt bane Yellow stuff - bane tatt ifra her Siter - 04 audi a4 tq x 03 vw passat tdi x 99' audi a4 1.8t x 89' audi 80 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Juni 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 (endret) Fra hva jeg leste på brakes.no for en stund sia så var: Greenstuff = vanlig bruk Yellowstuff = vanlig bruk, men lenger holdbarhet Redstuff = til banebruk da de trenger høyere temperatur før de tar godt. Kompis av meg har Redstuff på en E36, og han sier at de tar så vidt på de 10min han bruker til jobb. Edit: Ser det står noe annet på brakes.no nå i forhold til hva det gjorde før: EBC Greenstuff "Premium Street - 2000 serie" Egnet for: Alle personbiler som ønsker mindre bremsestøv og/eller litt bedre bremseeffekt. Redstuff ceramic sport-racing Egnet for: Alle personbiler/sportsbiler som primært ønsker bedre bremseeffekt. Yellowstuff Race Den Nye EBC yellowstuff er produsert som før med utgangspunkt i racing, men fordelen nå er at den "biter" fra kaldt, Endret Juni 13, 2009 av al3x Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet Juni 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 Den oransje saken som er på toppen av demperen. Kommer den fra de originale? Eller fulgte den med senkesettet. Har en slik knrikelyd selv. Satt ikke over noe fra de gamle. Hadde kjøpt nye lager. Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pett3r Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 (endret) Alex: Så hva anbefaler du meg? ;) Eller hva vill du ha Anna? haha (: Bjørgvin: Den fulgte med fra den gamle demperen ;) kan vel uansett lønne seg å smøre ;) Edit: Jeg smurte foresten inn all gummien oppå demperen Endret Juni 14, 2009 av pett3r Siter - 04 audi a4 tq x 03 vw passat tdi x 99' audi a4 1.8t x 89' audi 80 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pett3r Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 EDIT: Lufta også ut bremsesystemet idag, med bremsene ble ikke no bedre gitt... Må ha nye, og da blir det nok EBC turbogroove med Redstuff(?) :) men må man bytte alle bremsene, eller kan man kjøre EBC foran og standard Brembo bak? bumper denne jeg :bump Siter - 04 audi a4 tq x 03 vw passat tdi x 99' audi a4 1.8t x 89' audi 80 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet Juni 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 Hmm.. Så det du sier er at den svarte "hylsen" og den oransje biten ikke er samme greien? Hylsen fulgte med settet, men den oransje gummigreien tok du fra de gamle? Det eneste jeg monterte på var lageret. Det er den runde flaten hvor fjøren treffer. Går en hylse på demperen, men kanskje det skal være mer? Har sett at den hylsen muligens har litt for mye spillerom. kan bevege den ganske langt opp og ned. Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pett3r Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 ehm, jo den gule/orange gummien henger sammen med den svarte hylsen Siter - 04 audi a4 tq x 03 vw passat tdi x 99' audi a4 1.8t x 89' audi 80 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pett3r Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 var på hadeland og tok noen bilder idag:) (artig å bare kjøre en tur :rolleyes:) Siter - 04 audi a4 tq x 03 vw passat tdi x 99' audi a4 1.8t x 89' audi 80 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet Juni 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 Må ikke voldta gjengene da pett3r :) På den andre 1.8T bilen jeg hadde kjørte jeg på EBC skiver foran og brembo bak slik du spørr om, fungerte fint det :) Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pett3r Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 de tålte ikke mye gitt :( Bremsebytte foran it is! :D takk for svar :) Siter - 04 audi a4 tq x 03 vw passat tdi x 99' audi a4 1.8t x 89' audi 80 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg