Gå til innhold

min første bil, audi 100 2.8e Q.

Ranger emnet


hansol123

Anbefalte innlegg

hei, ja da har jeg vært å hentet min første bil.

 

 

 

bilen er en 1993 audi 100 2.8E quattro. må si dæven for noen fine biler! :D

 

legger ut noen bilder imorgen av den.

 

men i mellom tiden har jeg noen spm.

 

ser frame og bake på bilen er det 2 emblemer bake står det SKN og fremme står det kame/kamre/ hva er det? noe spesielt med den utgaven jeg har kjøpt?

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1924603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor sitter chipen hvis det er det? så jeg kan skjekke det? :P

hehe,fin dekaltrim vertfall :P

 

noen av øyene i nærheten? :P

 

noen som vet om at det er et valig problem at kjørecomputern ikke funker? står i bruksanvisniga( fra en audi 80/s2 faktisk)

at man skal trykke på reset knappen 2 ganger og den skal komme opp eller noe. men har bare svart skjerm i bilen. kan det være sikringa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ringt til nbs og hørt om de har montert chip i bilen din. Det kan de nok helt sikkert svare på så lenge du gir dem reg.nr.

 

en av øyene i nærheten ja :)

 

var i ssj for en tid tilbake og sjekka streetn :D

 

Anågende computer så er det nok andre her på forumet som kan svare på det bedre enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaså, du som har kjøpt denne bilen ja:) Gratulerer så mye:) En perle dette! Denne har jo stått utrolig lenge på autodb... Bra at den endelig fikk seg en ny og fornøyd eier da:) Har maken selv, bare sølvgrå og manuell. Instrumentene ligner A6, kan det stemme? Kan jo være sikring, men er vel ikke egen separat sikring til kjørecomputeren. Er vel heller til hele instrumentpanelet tenker jeg. Du kan selvsagt skru av å sjekke bakpå om alle ledninger og koblinger sitter som de skal. Vil du ha beskrivelse på hvordan du gjør det, er det bare å se nedover på forumet på en tidligere tråd. Har selv skrevet en relativt grei forklaring der;)

'91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaså, du som har kjøpt denne bilen ja:) Gratulerer så mye:) En perle dette! Denne har jo stått utrolig lenge på autodb... Bra at den endelig fikk seg en ny og fornøyd eier da:) Har maken selv, bare sølvgrå og manuell. Instrumentene ligner A6, kan det stemme? Kan jo være sikring, men er vel ikke egen separat sikring til kjørecomputeren. Er vel heller til hele instrumentpanelet tenker jeg. Du kan selvsagt skru av å sjekke bakpå om alle ledninger og koblinger sitter som de skal. Vil du ha beskrivelse på hvordan du gjør det, er det bare å se nedover på forumet på en tidligere tråd. Har selv skrevet en relativt grei forklaring der;)

 

hehe, er en perle av en bil ja :) litt små fiks mekanisk men innvendig er bilen nydelig! svart skinn som ser meget nytt ut, ja skjønner ingenting når det kommer til kjørecomputern har dere noen "visere" over og under computern som viser hva det er på skjermen? for i min er det bare helt svart uansett. så kan være at bilen ikke har kjørecomputer, fant også ut igår at bilen er importert ifra tyskland i 96.og så vidt jeg vet salter de ikke veiene i tyskland så den har ikke vært utsått for norske h**e veier hele sitt liv. skal montere fjernstart på bilen når jeg finner ut hvordan :P fikk med et kit med sentralås,alarm og fjernstart. sentrallåsen og alarmen er koblet til men ikke fjernstarten, kitet er av merket thor og model cf 425.

 

men har et lite problem med bilen allerede, bråker fælt innvendeig fremme, trodde først det var bremseklossene som var gåen men de var nye =P så prøvde jeg å få fra vinterdekk til sommerdekk, ingenforskjell.så når tror jeg/vi at det kan være hjullager eller stikk akslingen? fremme som det er noe galt med.

lyden miner om dekkstøy men høres ikke utvedig eller bake i bilen så aner ikke hva det kan være.

 

cozzie: takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår