Gå til innhold

Verdig død for en bil som har betydd mye for meg!

Ranger emnet


RHLefty

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal til å kvitte meg med den første bilen jeg noen gang har eid, og som jeg fantasterte om siden jeg kanskje var 14-15år. Dette var førstebilen min og har vært så og si trofast i de 3 åra jeg har eid den. Men nå har jeg investert i ny bil som ikke på lang nær betyr som mye for meg, det er mer et framkostmiddel. Ettersom jeg faktisk, rart som det høres ut, har nære følelser for bilen, og mest sannsynlig kommer til å felle noen tårer for den dagen den skal bort. Denne bilen og biltypen kommer for alltid til å bety noe spesielt for meg og ligger mitt hjerte nær!

 

Hadde planer å totalrestaurere bilen, men innser nå at dette ikke kommer til å skje da verken penger eller tid og plass strekker til, og det at faktum at delen til denne bilen som også er nokså sjelden, bare blir vanskeligere å oppdrive. Bilen er såpass god stand at den mest sannsynlig kunne blitt solgt, men den lille summen(20 - 30 000kr) ikke er relevant for min avgjørelse da jeg helst ikke vil se noen andre kjøre rundt i bilen min liksom :)Det jeg tenker å gjøre er å høre om en kar kan flatpresse med gravemaskin e.l. og ødelegge den mest mulig før den havner på vraken, slik at ingen andre kan bruke delene :p

 

Men hvertfall, noe annet spesielt jeg kunne gjordt for å gjøre det litt spesielt? :p Vet jeg høres litt sprø ut når jeg sitter å sier noe sånt, men er sikker på at mange andre ville følt det samme hvis de skulle kvitta seg med, kanskje det kjæreste de eier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slik jeg ser det har du tre muligheter:

 

1. Selg den til en venn evt. en annen du vet ville tatt vare på den.

2. Ta skiltene og sett den hos en venn eller familiemedlem med plass til du har råd til å bygge.

3. Kjør deg en tur i skogen og smell den i et tre.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på hvilken bil detta er.. :P

 

Uansett, du kan jo f.eks ta å skru av en del som kommer til å minne deg om bilen, f.eks rattet å henge det på veggen, for så å få noen med graver til å kjøre over den til den blir såpass liten at du kan putte den i lomma.. :)

 

Jeg har forresten alltid tatt en eller annen del fra en bil jeg har knytta meg til når jeg skulle vrake den.. Disse delene skal bli hengt opp på veggen i garasjen. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å selge bilen med en gjenkjøpsavtale?

 

Hvis det er en gammel sjelden sak synes jeg det er litt smålig av deg at ingen andre skal få tilgang til bilen eller delene...

 

Er det en "vanlig" bil må du bare gjøre hva du vil med den. Grav den ned i hagen f.ex...

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selg den til noen som bor på andre kanten av landet, så slipper du å se andre kjøre rundt i den... 20-30000 er ganske mye penger, du kan foreksempel få fine felger for den prisen :-). Husk å ta mange bilder av bilen først, så du har noe å mimre til

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du sånn når du skal bli kvitt damer og? :P

 

Neida, fra spøk til alvor: Ta deg sammen. Ikke hiv 20-30k ut av vinduet. Det er da i det hele tatt bedre om noen andre kan glede seg over bilen, enn at ingen skal gjøre det? Og du vil få din vilje om at bilen blir knust/opphugd. Bruksbiler varer ikke evig. Og viktigst: tenk på alt du kan kjøpe for 30k! Får mye fint til bilen for de pengene. :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tåpelig innstilling...

 

 

som du sier er det ikke enkelt å oppdrive deler til denne bilen, hvorfor ikke hjelpe andre med tilsvarende bil da som også gjerne er entusiaster med følelser for bilen sin, må vel være verdigere at den får leve videre på den måten, samtidig som du hjelper andre. Ikke farlig å være trivelig med folk, men å kaste vekk 30k er iallfall bare teit.

 

 

Evt kan du jo lagre bilen og bruke den som kiste når du selv dauer om den er så forbanna spesiell og viktig for deg:p

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår