Gå til innhold

Uenigheter med selskap ang takst

Ranger emnet


E30M3Cecotto

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kort fortalt, mista min BMW E30 M3 89' Cecotto i ett garasjehavari - bilen hadde full kasko.

Selskapet ville gi meg 150.000 - da de mente at "den ikke var verdt mer". (Det tok nesten 2 måneder før jeg måtte bevise at det var en Cecotto - det var etter første takst)

Etter mye fisking, viste det seg at fra å komme fra "så dårlig stand" - til bra stand, ville det koste meg ca 20.000 (topp pakning + rep av merke på baksete.)

 

Har undersøkt endel - og fått tilbakemeldinger fra seriøse bilforhandlere som sier at å få en maken bil som jeg hadde, i noenlunde samme stand - så vil det koste meg mellom 350/380k, da alt inkl. (frakt, avgifter osv).

 

Det jeg lurer på, hva ligger egentli i grunn for en kasko forsikring, har jeg krav på en maken bil til de prisene de bilene ligger på nå, da listepriser ikke er å oppdrive på slike verdifulle biler - eller skal jeg ta de selskapet sier for god fisk - og akseptere budet som ligger i underkant av 200k ?

 

Mener å huske at det har blitt sagt tidligere at kasko skal gi deg den tryggheten av å kunne skaffe samme type bil du har - uten at det skal koste deg noe? Det vil nå koste meg over 200.000 grovt regnet å skaffe en bil jeg hadde fullforsikret, hvis jeg akspetere tilbudet.

 

Også, saken har nå snart tatt 8 måneder - leste på en annen tråd at det er noe som heter forsikrings-renter. Kan noen si noe om dette?

 

 

Forslag/kommentarer?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Jeg ville helt klart tatt kontakt med en advokat ang. dette. De elsker slikt arbeid. Ved å spørre her inne, vil du bare få synsing og svada som regel. Evt. kan du høre med Juristen på forumet, om han er aktiv enda.

 

Du har forresten ikke bilder av bilen din? Har faktisk aldri hørt om modellen "Cecotto", og er selv veldig fan av E30 M3..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juristen er utenlands, men jeg kan godt svare i hans fravær.

 

Det er markedsverdien som skal erstattes. Altså det det koster deg å kjøpe en tilnærmet tilsvarende bil i dag. Da spiller det ingen rolle hva du betalte i innkjøp eller har hatt i reparasjonskostnader. For å "øke" markedsverdien, må du fremskaffe uttalelser fra sakkyndige, merkeklubb og annonser. Se f.eks. mobile.de, og legg på norske avgifter.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oii.. det der var trist å høre..

 

men som sagt, hør med folk i bmw car club norway, og folk på bimmers.no, å ifra bmw norge, gjerne få ifra tyskland også. at det er en veldig sjelden bil, og langt ifra lett og oppdrive, og LANGT ifra billig..

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør på og ikke gi deg,du skal kunne skaffe deg en tilsvarende bil ellers hadde det ikke vært noen vits med kasko.

 

En kompis av meg var i en lignende situasjon etter at M3'en hans ble stjelt,dette var en eller annen EVO utgave mens selskapet ville gi han det en std.M3 hadde i verdi.

Etter lang tid vant han frem og fikk det han hadde krav på(tror det tok nærmere 1.år)

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

"er det etter selskapets vurdering ikke økonomisk forsvarlig å reparere motorvognen, eller denne har gått tapt, erstattes markedsverdien, dvs. det det vil koste å anskaffe en motorvogn i samme stand og av tilsvarende fabrikat, type og årgang. den skadede motorvognen tilfaller selskapet."

 

fant dette i min forsikringsavtale :)

[ ]1989 BMW E30 325i Sedan

[X]1988 BMW E30 320i Cabriolet(VRAK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Hei!

 

Du kan også ta kontakt med takstmann som ikke jobber for ditt forsikringselskap. Takstmannen til forsikringselskapet er veldig flink til å kutte bort moms, et par timers arbeid, og overse feil.

takstmannen du hyrer for jobben er mer imøtekommende til hva du sier og forteller. Hvem vet, kanskje du får en bedre takst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update soon? Er faktisk veldig spent på denne saken her. Får nå håpe du voldtar (Ikke bokstavelig talt, selvsagt) forsikringsselskapet.

De er jo noen jævla svindlere (Henviser nå til saken som Gjensidige akkurat tapte i retten :) )

 

Og det som også er kjedelig er at, i følge den siden du viste til, er det kun produsert 480 eksemplarer av denne spesialmodellen.

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår