Gå til innhold

Forsterkern går varm? Er jo kald den! :S

Ranger emnet


Staind_fan

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Kjøpte meg en "Denver CAP-4100 KRAFTFULL 4-KANALS 800WATTS EFFEKTFORSTERKER" fra Teknikmagasinet, som er tilkopla til en "Siemens VDO D'Ayton CD2737B 4 X 50 Watts" bilradio fra BilXtra.

Har to Pioneer 400 Watts 4-kanals høyttalere som er koplet inn på forsterkern slik som bruksanvisninga sier:

 

f_fk_.jpg

 

Nesten hver gang jeg skrur volumet på bilradioen opp til over VOL 16, så slår forsterkern seg av. Det er riktignok en overopphetingssikring på den, men når jeg kjenner på forsterkern, så er den like kald som før jeg brukte den.. :S

 

Hva kan dette komme av? Og hvordan kan jeg løse problemet?

 

Evnt. hvis jeg må kjøpe ny forsterker et steds, hvilken type forsterker bør jeg kjøpe?

 

 

Bilder:

Endret av Staind_fan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de selger ADS på Torshov...

Men hvis jeg skal kople til en bass i tillegg til de høyttalerne jeg har til én forsterker, hva slags forsterker må jeg kjøpe da? En 4,5 eller seks kanals forster? Hvem har egen utgang til bass?

Du trenger 3 kanaler. (so du kan kjøpa 3, 4, 5 eller 6 kanals forsterker) Til ditt bruk er det sikkert greit med ein 4 kanals forsterker der du brukobler 2 kanaler til basshøgtaleren. Forsterkeren må ha eit lavpassfilter (LPF) slik at bassen slipper å spille diskant og mellomtone. Dei fleste forsterkere har det.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger 3 kanaler. (so du kan kjøpa 3, 4, 5 eller 6 kanals forsterker) Til ditt bruk er det sikkert greit med ein 4 kanals forsterker der du brukobler 2 kanaler til basshøgtaleren. Forsterkeren må ha eit lavpassfilter (LPF) slik at bassen slipper å spille diskant og mellomtone. Dei fleste forsterkere har det.

 

Javel, tusen takk:)

Er ganske grønn på detta bilstereogreiene:P

 

Skaffa meg en 2800Watts 5-kanalsforsterker, og har kopla til to høyttalere og en subwoofer slik som bruksanvisninga sier.. Men det kommer ingen basslyd fra subwooferen..

Så hvilke innstillinger må forsterkern stå på for at man skal få mest mulig bass ut av subwooferuttaket?2_x_speakers_1_x_subwoofer.jpg2_x_speakers_1_x_subwoofer_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 3 signalinnganger på forsterkeren. Du må sikkert koble deg inn på alle 3. Kor mange utganger har du på spilleren? Har du for lite utganger på splleren, må du kjøpe y-ledd http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=507&katid=81&mid=m436&id=&vn=736

Forøvrig kan du ha lavpassfilteret på subben på ca 80hz. Høgpassfilteret til dei andre høgtalerene kan du ha rundt 100hz. Og du veit vel att du kan justere volumet på høgtalerene via forsterkeren?

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår