Staind_fan Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 (endret) Heisann! Kjøpte meg en "Denver CAP-4100 KRAFTFULL 4-KANALS 800WATTS EFFEKTFORSTERKER" fra Teknikmagasinet, som er tilkopla til en "Siemens VDO D'Ayton CD2737B 4 X 50 Watts" bilradio fra BilXtra. Har to Pioneer 400 Watts 4-kanals høyttalere som er koplet inn på forsterkern slik som bruksanvisninga sier: Nesten hver gang jeg skrur volumet på bilradioen opp til over VOL 16, så slår forsterkern seg av. Det er riktignok en overopphetingssikring på den, men når jeg kjenner på forsterkern, så er den like kald som før jeg brukte den.. :S Hva kan dette komme av? Og hvordan kan jeg løse problemet? Evnt. hvis jeg må kjøpe ny forsterker et steds, hvilken type forsterker bør jeg kjøpe? Bilder: Endret Juli 17, 2009 av Staind_fan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Prøv å bytt jording.. Flytt den til en annen plass.. Sjekk også tilkoblingene til strømledningen. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Staind_fan Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Har prøvd det, og tilkoplingene er i orden. Noe annet som kan hjelpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheMadDog Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Siden du har brokoblet den, er den sikkert bare stabil i 4 ohm? Hva er impedansen på høytallerene du bruker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Staind_fan Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Siden du har brokoblet den, er den sikkert bare stabil i 4 ohm? Hva er impedansen på høytallerene du bruker? Høyttalerne har en impedans på 4 ohm hver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Den forsterkeren er ikke brukendes til noe som helst, så den kan du kaste, også sjekker du litt hva som er bra og ikke, før du kjøper ny ;) Det er en grunn til at den er nesten gratis ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Kan væra dårlig jording. Sjekk kontaktene skikkeligt og sørg for at du har skikkelig kontakt på jordingen. Dynabel har rimelige forsterkere som fungerer greit. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Staind_fan Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Tipper jeg får se meg om etter noe nytt:P Trudde Denver var et bra merke jeg:P Er ADS noe bra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jason940 Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Jeg gjentar for todleif. dynaBel er bra. Gå inn på dynabel.no og titt litt rundt der. De har gode priser god kompetanse og god service. Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Nei, ADS er ikke bra.... skal du ha billig subforsterker, som funker greit, så må det bli en soundmagus, eller gå for noe litt bedre, som foreslått av han over her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dexter_cf Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Jeg hadde igrunn droppa de billig merkene.. ADS er vel det de selger hos torshov om dagen? Legg i en høvding ekstra, så er du sikra en forsterker laaaangt fram i tiden og stiller litt sterkere hva angår driftsikkerhet.. Siter uNF! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Staind_fan Skrevet Oktober 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 Ja, de selger ADS på Torshov... Men hvis jeg skal kople til en bass i tillegg til de høyttalerne jeg har til én forsterker, hva slags forsterker må jeg kjøpe da? En 4,5 eller seks kanals forster? Hvem har egen utgang til bass? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 Ja, de selger ADS på Torshov...Men hvis jeg skal kople til en bass i tillegg til de høyttalerne jeg har til én forsterker, hva slags forsterker må jeg kjøpe da? En 4,5 eller seks kanals forster? Hvem har egen utgang til bass? Du trenger 3 kanaler. (so du kan kjøpa 3, 4, 5 eller 6 kanals forsterker) Til ditt bruk er det sikkert greit med ein 4 kanals forsterker der du brukobler 2 kanaler til basshøgtaleren. Forsterkeren må ha eit lavpassfilter (LPF) slik at bassen slipper å spille diskant og mellomtone. Dei fleste forsterkere har det. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Staind_fan Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Du trenger 3 kanaler. (so du kan kjøpa 3, 4, 5 eller 6 kanals forsterker) Til ditt bruk er det sikkert greit med ein 4 kanals forsterker der du brukobler 2 kanaler til basshøgtaleren. Forsterkeren må ha eit lavpassfilter (LPF) slik at bassen slipper å spille diskant og mellomtone. Dei fleste forsterkere har det. Javel, tusen takk:) Er ganske grønn på detta bilstereogreiene:P Skaffa meg en 2800Watts 5-kanalsforsterker, og har kopla til to høyttalere og en subwoofer slik som bruksanvisninga sier.. Men det kommer ingen basslyd fra subwooferen.. Så hvilke innstillinger må forsterkern stå på for at man skal få mest mulig bass ut av subwooferuttaket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Du har 3 signalinnganger på forsterkeren. Du må sikkert koble deg inn på alle 3. Kor mange utganger har du på spilleren? Har du for lite utganger på splleren, må du kjøpe y-ledd http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=507&katid=81&mid=m436&id=&vn=736 Forøvrig kan du ha lavpassfilteret på subben på ca 80hz. Høgpassfilteret til dei andre høgtalerene kan du ha rundt 100hz. Og du veit vel att du kan justere volumet på høgtalerene via forsterkeren? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg