Gå til innhold

hvor finner eg info om ommbyggin av bil? bygge om fra 2WD til 4WD

Ranger emnet


daffaen

Anbefalte innlegg

lurer litt på og bygge om min audi 100 til quattro! har mest sansynlig fått tak i identisk delebil med identisk maskin samme årgang osv men er rådsøkende! hvor skal eg henvende meg og hvem skal eg snakke med? i følge audi skulle det vere ganske enkelt og bygge om da man løsnet ned hele driverket på quattroen og satte det over på den andre. de mente at det ikke skulle vere noe probelm da de modellene der har plaumatisk styrt diff og slipper unna mye elektrisk ommkobling. men vil tro at man ikke bare kan bygge om helt uten videre? man må vel søke om og bygge om og få papirer på av bilen kan/kunne leveres med quattro fra frabrikken orginalt?

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du slipper å sveis om innfestninger bak og bytte tunnel så er ombyggingen relativt enkel.

må du gjøre større karosseri endringer så må du ta kontakt med statens vegvesen og rådføre deg litt med dem. ombyggingen er fullt mulig og sikkert gjennomført en god del ganger.

men å få det godkjent er en annen sak.

 

jeg er midt oppi det selv da jeg har bygd om en golf 1 til 4x4.

jobben er lett, papirmølla derimot..

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok utvide tunellen, samt heve gulvet i bagasjerommet, er snakk om ganske mye jobb da bunnen på en quattro er veldig mye annerledes enn en fwd.

 

Så sjeldent dette svarer seg, blir nok billigere å kjøpe seg en quattro. En mulighet er jo og å skjøte fronten fra den du har idag med quattroen, men mye jobb det og...

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer litt på og bygge om min audi 100 til quattro! har mest sansynlig fått tak i identisk delebil med identisk maskin samme årgang osv men er rådsøkende! hvor skal eg henvende meg og hvem skal eg snakke med? i følge audi skulle det vere ganske enkelt og bygge om da man løsnet ned hele driverket på quattroen og satte det over på den andre. de mente at det ikke skulle vere noe probelm da de modellene der har plaumatisk styrt diff og slipper unna mye elektrisk ommkobling. men vil tro at man ikke bare kan bygge om helt uten videre? man må vel søke om og bygge om og få papirer på av bilen kan/kunne leveres med quattro fra frabrikken orginalt?

 

Du får sjekke om du kan registrere delebilen.

Også reparerer du den, med delene fra din 2wd bil.

Det er både billigere og enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår