audi-etthundre Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Har en Audi 100 2,3E 92-mod med automatgir. Girkassen har vært fin, men nå i det siste har den hatt problemer. Når bilen er kald, girer den fint og turen er behagelig. Når bilen er varm, tuller den med girene. 2. gir: 20km/t 3. gir: 60km/t (før 30/40km/t) 4. gir + overdrive: 90km/t (før 50km/t) osv... Hva kan dette skyldes? Noen gode forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Sjekket oljenivået eller kanskje du skulle ha prøvd å byttet oljen? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Jeg ville prøvd å bytte til en tynnere olje f.eks Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi-etthundre Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Quattro73: Jeg har skiftet olje, til en som ble anbefalt. Dexron III. Oljen vet jeg er ok, i og med at jeg har kjørt mil på mil med denne. DRFT-R: Hvilken nytte ville det gjort? Blir ikke oljen tynnere når den blir varm? Fungerer strålende når den er kald. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Quattro73:Jeg har skiftet olje, til en som ble anbefalt. Dexron III. Oljen vet jeg er ok, i og med at jeg har kjørt mil på mil med denne. Kjenner til en annen som hadde problemer med sin automatkasse når motor (girkasse) var varm. Det var det mye slamavleiringer i bunn av girkassen. Dette ble fjernet og alt var ok etterpå. Om det var dette som var årsaken til problemet er usikkert, men problemet kom ikke igjen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi-etthundre Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Kassen er rein og har ingen slamavleiring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoarS Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 >Girkassen har vært fin, men nå i det siste har den hatt >problemer. > >Når bilen er kald, girer den fint og turen er behagelig. >Når bilen er varm, tuller den med girene. >2. gir: 20km/t >3. gir: 60km/t (før 30/40km/t) >4. gir + overdrive: 90km/t (før 50km/t) >osv... >Hva kan dette skyldes? Slurer den på girene da ? Snakker du nå om km/t før'n girer opp ?? Da synes vel jeg det faktisk ser riktigere ut "NÅ" mot før. Ellers spørs det jo på hva slags type olje du bruker da ? Ble det skiftet filter ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi-etthundre Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Ingen sluring, nei. Ja, den girer opp til giret ved den farten med et kraftig nykk. Riktigere nå enn før? Du mener det er vanlig å kjøre i 2. giret opp til 60km/t ved rolig kjøring? Jeg bruker anbefalt olje Dexron III. Filter er blitt skiftet og tank rengjort, men ingen forandring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Girkassen girer etter torque og belastning. Hvordan er tomgangen og pådraget i bilen? Siter Inside every small problem is a large problem struggeling to get out. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoarS Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Ingen sluring, nei.Ja, den girer opp til giret ved den farten med et kraftig nykk. Riktigere nå enn før? Du mener det er vanlig å kjøre i 2. giret opp til 60km/t ved rolig kjøring? Jeg bruker anbefalt olje Dexron III. Filter er blitt skiftet og tank rengjort, men ingen forandring. Mja...karakteristikken er nok viktig...den girer hardt ?? Du sier jo ikke noe om hvordan du kjører ? Giringa høres helt normalt ut for flat fjøl. Vel..du må nok få noen eksperter på automat til å teste. VERKTED. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg