Gå til innhold

Tenningstrøbbel

Ranger emnet


Jonaldo

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Enkleste er jo bare å begynne å feilsøke da.

Beste måten å gjøre dette på er å starte med pluggene, sjekk om dem gnistrer ved å legge dem inntil gods. om dem ikke gnistrer så er det bare å gå videre til fordelern, mål om du får strøm inn. Hvis det ikke er fordelerløs tenning du har da? Åssen sprut har du foresten?

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fordeler. Sprut vet jeg lite om;)

Men var jo ikke bare lett å få kjøpt deler da. Vet ikke hvilke motortype eller årsmodell det er brukt. Er en B23 men vet ikke hvilke bokstav. Tomt for de pluggene som satt i på Torshov, men uten den informasjonen klarer de ikke å finne noe annet jeg kan bruke......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo 21/23ET 230ET/fk/ft bruker vel BP6ES (ngk)

Men siden du har trimmet motor så er vel BP7ES(Org. til B23E) eller BP8ES mere aktuelt.

Er NGK betegnelse det der,men med den er det mulig å finne tilsvarende plugger av andre fabrikat.

 

Litt dyrere alternativ er NGK B7ECS/B8ECS,B8EG(nikkel),B8EGV(edelmetall),B8EGP(platina),Bosh WR5DS(sølv)

Mulig de de med varmetall 8 blir litt feil for 350hk...

 

Kjører du med stifttenning på 350hk?

 

Ville i såfall satset på minst volvo std. el. tenning og kraftig coil eller f.eks MSD 6AL tenningssystem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjøpte bilen jeg. Tydeligvis enkelte ting han som bygde den ikke har tenkt på......

Satt i NGK 7 V-Power plugger nå. Vet ikke hva som kan leses ut av det, men feks BP7ES inneholder et syvtall hvertfall:)

Er små plugger (16mm).

Ellers så kan det jo sies at dynamoen er defekt. Bruker ikke bilen mye og lader batteriet med lader. HAr kjørt sånn hverfall 1mnd nå, så kan ikke tenke meg at det har noe å si. Eller kan batteriet ha blitt så dårlig at det ikke gir nok strøm? Høres jo ut som at starteren går fort nok og får jo startet ved tauing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti at det er nok strøm til og kinne, men ikke til og gi gnist.

 

Kinna lenge og sånn akkurat når man slipper nøkkelen så tenner faenskapen.

 

Ville fått orden på dynamo.

Syns nå det hørtes rart ut men, coilen trekker ikke akkurat spesielt mye strøm.

Ville nå trudd at bilen ikke startet av andre årsaker jeg.

 

Så du har ikke noe peiling på om det er sprut med bensin og tenning eller kun bensin jonaldo?

Det står nok på styreenheten til sprutet åssen merke sprutet har, og da går det ann å finne ut om det er bensin og tenning.

For kan jo være at det er kun bensin og at det er brukt gammel stiftetenning, og da kan det være noe feil med stifte surre.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanlig gammeldags fordeler med stift.

Bare jeg finner ut hva slags motor det er så skal jeg handle nye tenningsdeler og prøve det......

Er samme tenningsdeler om det er b19, b21 eller b23 da.

Om du er usikker så kan du jo bare nappe med deg fordelerlokk, fordeler, stift og kondensator på biltema eller noe og få dem til å finne fram deler til deg også tar du det som ser likt ut ;)

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår