Gå til innhold

stabstag

Ranger emnet

Zimmern86

Anbefalte innlegg

har fått i stabstag til Audi A3.

men ser at det må skrues fast, hvordan går man fram? hvor stor skal karosseri skruene være?

staget er 2 delt, så jeg må skru/vri det sammen, skal det være noe "slark" i det, eller skal staget sitte litt godt fast når jeg har vridd det på plass?

før jeg skrur det fast!

VW Touran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fjærbeinsstag du mener skal det ikke være noe slark

fjærbeinstag, går under flere ord?

Staget er av aluminium, og skal sitte i "tårnene" i motorrommet.

noen som har peiling på hvor lange karrosseri skruer jeg må bruke?

vill ikke skru mer enn nødvendig:p

fast elr slark?

VW Touran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et tårnstag du har, også kalt strutbrace.

Det skal boltes fast, med gjennomgående bolter og mutter. Karosseriskruer er ikke noe tess.

Staget skal stå dønn fast, det er hele poenget. Det skal hindre at dempertårnene beveger seg under nedbremsning og sving, slik at hjulgeometrien opprettholdes.

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare lurer.. hvor mye har dette å si på en vanlig bil ? la oss si en A3 som det ser ut til å være i dette tilfellet. Jeg har jo sett sånne som dette montert, og ja, det ser bedre ut! Men jeg tror jo at bilen skal være ganske (det jeg vil kalle labjen) bløt, myk, føyelig og lite stiv i karosseriet for at dette skal ha stor hensikt.

MERK at dette er sett fra mitt syspunkt, som har vær tilskuer på en eneste "trackday" og stortsett aldrig har behov for å krysse 100 kmh med kjerring og unge baki...

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider