Gå til innhold

Max borring av B21?

Ranger emnet


SS240turbo

Anbefalte innlegg

Har et lite turboprosjekt på gang, utgangspunktet er en o-ringet B21A blokk som er borret til 93mm. Her har det stått et orginalt AT sett i noen år som har satt sine spor nederst på sylinderveggene. Ripene er ikke dype nok til at naglen setter seg noe særlig når jeg skraper over, men nok til at jeg ser dem.

 

Planen for prosjektet er litt mer effekt, legger meg vel på ca. 300hk + litt kanskje (vil ha noe driftsikkert). Venolia stempler og h-råder fra Parner sammen med smidd veiv burde gi en ok bunndel tenker jeg.

 

Så, vil veggene bli i tynneste laget hvis jeg går opp til 93,5mm eller 94mm i sylinderborr?

'78 Volvo 242 Prosjekt

'82 Volvo 244 B21AT (spiker)

'72 Chevrolet Camaro 350cid (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår