zckumling Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Jeg fyllte på full tank. Jeg kjørte 1.85 mil .. Deretter måtte jeg fylle 1,60 liter for å fylle opp tanken igjen. -> delvis Bykjøring Dette vil si at bilen min bruker 1.5 liter på mila.. å jeg kjørte pent da jeg målte. Hvorfor i faen bruker den så mye ?! den er jo helt mongo. 1.6 liters CL motor Siter [ ]1990 Scirocco GT2 1.8 [ ]1983 Golf GTI - Prosjekt [x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Hørest jo rart ut men jeg tror ikke det er den beste måten å sjekke det på... Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cereal Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 eller kansje 0.87 ja Siter 98- Subaru Impreza GT x - 95- Volvo 850 T5 x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superburner Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 eller kanskje 0.87? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 OM den bruker så ille mye bensin kan det være for rik co-blanding på den, men da burde den også ryke mer eksos.. kanskje få sjekka tomgang og co på verksted? Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magzmod Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Originally posted by zckumling Jeg fyllte på full tank. Jeg kjørte 1.85 mil .. Deretter måtte jeg fylle 1,60 liter for å fylle opp tanken igjen. -> delvis Bykjøring Dette vil si at bilen min bruker 1.5 liter på mila.. å jeg kjørte pent da jeg målte. Hvorfor i faen bruker den så mye ?! den er jo helt mongo. 1.6 liters CL motor Fylte du på samme pumpe den andre gangen? Er ikke minste tillatte målevolum x antall liter? Hvorfor ikke bare nullstille telleren ved full tank og deretter sjekke neste gang du fyller? Siter - magz - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Den bruker 0.87 Den bruker 1.728 liter på to mil. 2 / 1.85 = (1.08 * 1.6 / 2) :) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 kjør iallefall 30 mil før du fyller igjen..... så kort avstand og så lite volum kan gi store feilverdier. hvor langt ned i fyllerøret holdt du fyllepistolen? hvor lang var fyllepistolen? fylte du flere ganger etter at tilbakeslagsventilen slo inn? hvor stram var tilbakeslagsventilen på pumpa? sto bilen i vater? hadde du like mye luft i alle hjul hver gang du fyllte? var vektfordelingen lik i bilen hver gang du fyllte? hva var utetempratur og bensintempratur? tenk "litt" før neste gang du gjør en sånn måling.... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 hahahaha.. on second thought, drit i co og tomgang.. spørs om du skulle fulgt med litt mer i mattetimene :-) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Originally posted by zckumling Jeg fyllte på full tank. Jeg kjørte 1.85 mil .. Deretter måtte jeg fylle 1,60 liter for å fylle opp tanken igjen. -> delvis Bykjøring Dette vil si at bilen min bruker 1.5 liter på mila.. å jeg kjørte pent da jeg målte. Hvorfor i faen bruker den så mye ?! den er jo helt mongo. 1.6 liters CL motor Tror du er den første som måler forbruket ved å kjøre 1,85 mil...! Dårlig tid....? Det går an å kjøre en tank eller to før du regner over. ;) 1,60/1,85 = 0,8648648648648648648..... Så sånn er det.....:) Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zckumling Skrevet Desember 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Rettelse : Jeg kjørte 11.85 km :P heheh.. første gang jeg har prøvd å finne ut hvor mye den egentlig bruker.. såeh.. don't blame my head Siter [ ]1990 Scirocco GT2 1.8 [ ]1983 Golf GTI - Prosjekt [x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 hehe..ja man kan jo lure noen ganger.. fylte full tank på Statoil ved Sesam-Stasjon på Lørenskog..kjørte til strømmen..så tilbake til Karihaugen og rett til Kongsvinger..da jeg kom fra var det fram med pumpa og begynte å fylle..14.5liter bensin fikk jeg på tanken da..med 18" laangt nedi :p og om jeg må regne på dette nå..neh..det kan noen andre gjøre..jeg fikk det til å bli over literen på mila..av en 1.6CL :) Men så kjørte jeg gris til vinger også da..men alt i alt..jeg hadde aldri trodd jeg skulle klart å svi av så mye bensin :D Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 tror det kan ha noe med fargen på bilen min å gjøre.... uhhmmwhat? drunk Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 fra Bærum til Haugesund 50 mil brukte 30 liter blir vel 0,6 på mila:) Når jeg tok de 50 mila på 5 timer + 30 min pause Haukeliveien er morsome:) små ,tynne veier.. men ikke så veldig behagelig å kjøre på den dårlige asfalten med 80 mm senka bil.. rister en del.. men det glemmer man når man får svinge:) eneste som er dritt er at fartsgrensa der går sånn her.. 60, 70, 50, 60, 50, 80 Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brooom Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 vr6`n min brukte 0,65-0,7 fra hgsd til seljord, kjekt å kjøre over haukeli ! :D :D Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg