MortenM Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 som topic sier, så får jeg en slaks knitre lyd når jeg gir på med min audi 100 med 2.3 motoren... sjekka fordelern, å JAGGU der sitter det en plombe lokk over skruen til fordelern til å få justert den heheh, (bilen ligger på ca 800 i omd på tomgang) kan det være en smule feil på tenninga??? kansje prøve justere den så turtall kommer litt høyere?? Noen???? Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 tenninga er nok rett den. du må prøve å justere immert opphenget,det sitter under a opphenget. Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet September 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 tenninga er nok rett den. du må prøve å justere immert opphenget,det sitter under a opphenget. hmmmm sier meg ikke en dritt :P Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 Det første symptomet på for tidlig tenning er knitrelyd når man gir på. Dette kommer lettest når motoren er varm og man har relativt lavt turtall. Sjekk tenningen din, du har teningsmerke på svinghjulet ditt (en strek). 800 omdr på tomgang høres nokså normalt ut! Om du justerer tenningen slik at tomgangsturtallet stiger, da justerer du mot tidligere tenning, noe som vil forverre knitrelyden. Dette såfremt lyden er pga tidlig tenning. Du har bankesensor på motoren din som skal retardere tenningen. Denne har et relativt begrenset arbeidsområde! Du kan jo prøve å lese ut feilkoder ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 tenninga er nok rett den. du må prøve å justere immert opphenget,det sitter under a opphenget. ??? Sier ikke meg noe heller. Vet du noe jeg ikke vet? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 Tenningen på disse motorene styrer elektronikken, og om fordeleren er plombert er det nok riktig, den flytter seg ikke fra grunnstilling av seg selv. ;) Sjekk alle varmeskjold/deksler rundt eksosanlegget, de pleier å skrangle/knitre om de løsner. ;) Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet September 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 hmmmmm kansje lettest å ta diagnosetest...men.....joda kan være varmeskjold som er løse men synes ikke det er den lyden, da har jeg mer tru på tenningsbank,men som dere sier så rart den har klart å justere seg litt, MEN når det er en bil fra 92 så må jo ting kansje bli litt annerledes enn det hva nytt selv om plomba sitter der vell Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 Skiftet registereim i det siste? Eller skulle den ha vært skiftet for minst 4 år siden? ;) Ting blir ikke så mye annerledes enn da det var nytt. I ditt tilfelle vil en tenningsforandring kun komme av slitasje på drev på kammen og fordelerakselen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 Har ikke kommet over noe dårlig bensin?? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM Skrevet September 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 hmmm fykt bensin på shell i går(bruker ess0 til vanlig) blei kansje litt bedre men begynnte plutselig å sperre på turtall rett før 4000 0mdreininger nå :( skal kjøre på litt dyse rens++ å se 0m det hav n0+ dritt i tanken s0m har fått blitt med på tur i røra Siter Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg