Gå til innhold

2,5 tdi fusker

Ranger emnet


Rune77

Anbefalte innlegg

Godtfolk

 

Har fått et problem med min bil. Det er en 2000 modell Audi A6 tdi med automat og quattro.

Ca en mnd siden merket jeg at bilen fusket litt, men ikke mye. Etterhvert har det blitt verre og verre. dette kommer og går. Plutselig er den helt fin en lengre tur og så fusker og hopper den rundt. det er værst på lavt turtall og når den skal startes.

Har sjekket og det er ingen feilkoder som skal kunne gjøre dette.

 

Noen som har noen enkel ting jeg kan forsøke ut før jeg setter den på verksted.

 

setter pris på alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamakslingproblem er det neppe.Da hadde det vært vedvarende hele tiden.

Men dieselfilter bytter du greit selv.Det står ca midt oppå toppen på motoren.Koster vel rundt 500 kr for et nytt ca.

Men tipper det mere kan være noe med dieseldysene eller trykket der som du plages med.

Du kan jo teste med å rense systemet med sånn væske for å fylle på tanken,som kjører igjennom systemet slik at dysene eller rørene blir friskere.

Koster jo ikke så meget å prøve det først da :drunk:

Audi A6 3.0 tdi avant quattro 2012 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo teste med å rense systemet med sånn væske for å fylle på tanken,som kjører igjennom systemet slik at dysene eller rørene blir friskere.

Koster jo ikke så meget å prøve det først da :drunk:

 

Hold deg unna slikt "vidundermiddel", enten så hjelper det ingenting eller så drar du all møkka inn i dieselpumpa og dysene.

 

Men tipper det mere kan være noe med dieseldysene eller trykket der som du plages med.

 

Det tror jeg og, sett inn bilen på ett skikkelig dieselverksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egr ventil kan det være, LMM, diesel filter, kamakslinger..

Vanskelig å si..

 

 

EGR ventil kan det ikke være, for den skal ikke gi noen grunnlag for fusking!

 

LMM.. Finnes det lmm på denne diesel motoren? Igjen liten sannsynlighet det er den.

 

kamaksler?. hvordan skal dem påvirke dette?

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være den ene dysa med G80 nåleføleren som spiller deg ett puss.

Om denne er gåen vil du oppleve ujevn gange, samt at den gir seg ved pådrag ol. Men da vil du få opp feilmelding på dette med eks VAG-Com. Skal inn på verksted med min for å få byttet denne dysa med føleren i.

 

Feilmld i VAG-Com.

00542 - Needle lift Sensor (G80)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Audi A4 2.5 V6 TDI Quattro [212HK-450nm]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår