Gå til innhold

Innstiling av Puls Tig..

Ranger emnet


Buøyvolvo

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Hva er det du lurer på?

 

Strøm? Frekvens?

 

Eller rettere sagt, har du prøvd men får det ikke til?

 

Husk at man må varme opp aluen ganske bra når den er så tykk får du klarer å slå igjenom oxidlaget på den.

 

Hva slags apparat er det snakk om?

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på youtube, der er det mange som viser stolt fram arbeidet dem gjør samt viser fram teknikker og instillinger.

Søk også litt rundt etter filmer om dette. Tips piratebay.

142 73mod.banebil.

B234 16v m/t04 turbo 500hk+,

Autronic smc datasprut.msd dis2,1000cc dyser

 

Tig sveiseapparater til uslålige priser. http://www.importtech.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen apparat er det snakk om da? merke? er det digitalt display eller knapper?

 

Hei. Jeg skal sveise noe 4mm alu.. og lurrer på innstiling..

Det er et 200amp ac/dc Puls.. om det er noen som vet av noen som selger bok men innstilinger og instruksjon..

Takker for svar..

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Litt seint svar, men hvis du enda ikke har funnet ut av det så skal alu sveises med AC. Har aldri prøvd å sveise alu selv, men har ved uhell bruk en alupinne, og den smeltet fort. Riktig nok i selve metallbadet :P

 

Kjør på med veldig lav varme. Ta det seint og rolig. Alu smelter fort, og da blir det litt dumt hvis du kjører på med 150 A og mater på for harde livet, for å ikke brenne deg gjennom.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Sett apparatet på fullt, alu tig sveising trenger MYE strøm.

 

Regner med at du har sliket billig apparat som de selger på finn o.l eller tar jeg feil.

 

Wolfram elektroden skal være butt i enden evt rund, still inn frekvensen på ca 60 til 80 hz og prøv deg frem fra der, vær og sikker på at du har nok gass ut ifra hylsa.

 

Wolframen skal altid slipes om du dypper den i sveisen, ren wolfram er et must!!!

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei. Jeg skal sveise noe 4mm alu.. og lurrer på innstiling..

Det er et 200amp ac/dc Puls.. om det er noen som vet av noen som selger bok men innstilinger og instruksjon..

Takker for svar..

 

Hei. Siden ingen andre gidder, så skal jeg undersøke det for deg.

 

Du veit...mange verdensmestre, men når du spør dem om sjælve hoppet...ja, da er det som om dem har sett åssen bakken ser ut en gang. "Eh, du veit..,-øhøh øhøøøøøhø,øhø, øøøhhæjj" hark, spytt. Innstillinger, ja. Hæ - veit du ike det? nei? Nei, da får du ike sveisa hell'. Enten så sitter det i fingra, eller så gjør det det ikke. Eh, he he hehehehe.

 

Trur jeg har sveiset tusener av tette rørsveiser i ymse dim. gjennom livet.

Jeg spør om innstillenger jeg òg. Eller så sveiser jeg - tett.

 

Det jeg kan lure på: er det noen som kan vise meg litt TIG-sveising? Har begynt å trenge det nå.- Bor i Eidsvoll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår