thotved Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Hei hei, jeg har to calippere liggende på trappen og venter på monteringssett til bremseklossene.. I mellomtiden tenkte jeg at jeg kanskje skulle lakkere caliperene (hvordan skrives det?) Men så er spørsmålet; hvilken lakk kan jeg bruke? Eller hvor varmt blir det på utsiden av caliperen? Er det greit med lakk som tåler opp til 150 grader eller må jeg finne noe annet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiGA Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Eg vil tru at det skal gå bra med den lakken du har. Viss lakken blir ødelagt, er det jo berre å pusse den ned og lakke oppigjen med lakk som tåler høgare temperatur. Ein kamerat av meg brukte vanleg hobbylakk fra Biltema, og den funka bra. Siter '89 Audi 80 'Toyota Starlet Rally 'Ford Sierra Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Calliperlakk ;) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Bremsene dine blir vel temmelig mye varmere enn 150 grader om de brukes aktivt Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Kalipterlakk som tidligere nevnt. For det første må det tåle temperatur, og for det andre må det tåle bremseveske, og ellers et dårlig miljø for lakk. Er ikke så sikker på at 150 grader er nok, om du er glad i å kjøre fort. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Jeg brukte caliperlakk fra mekonomen. Denne fungerte veldig fint. Eneste minus var at de hadde den bare i rødt og blått når jeg handlet. Det var sort eller sølv jeg var på jakt etter. Min prosedyre var: Sandblåsing. Lakkering. Overhalingsett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Stålbørste og motorlakk ;) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OutCold Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Jeg brukte caliperlakk fra mekonomen. Denne fungerte veldig fint. Eneste minus var at de hadde den bare i rødt og blått når jeg handlet. Det var sort eller sølv jeg var på jakt etter. Min prosedyre var: Sandblåsing. Lakkering. Overhalingsett. Ehh......har du bare ett lag på?? Ok for at Du som posta først ikke skal gjøre samma tabben så foreslår jeg at du pusser ned caliperne og bruker silikonfjerner for du blåser det tørt eller lar det tørke over tid, så påfører du lakken med RASKE sveip fra venstre til høyre og vice versa, det har ikke noe å si om lakken ikke ble perfekt på første "strøk", det er fordi du skal gjøre samme operssjon flere ganger og da vil fargen dekke calipern som ett tykkere og ikke gjennomsiktig lag, om du virkelig vil at de skal skinne kan du føre på klarlakk som tåler varme med samme prosedyre som du gjorde med lakken, men kankje ikke like mange lag, jeg tenker du trenger ca 5-6 lag med lakk men kanskje bare 2-3 lag med klarlakk. Beklager skrivefeil, knuste fingern på jobb forrige fredag, den er ikke helt med ennå.. Siter - RX7 FC3S EUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Ehh......har du bare ett lag på?? Ok for at Du som posta først ikke skal gjøre samma tabben så foreslår jeg at du pusser ned caliperne og bruker silikonfjerner for du blåser det tørt eller lar det tørke over tid, så påfører du lakken med RASKE sveip fra venstre til høyre og vice versa, det har ikke noe å si om lakken ikke ble perfekt på første "strøk", det er fordi du skal gjøre samme operssjon flere ganger og da vil fargen dekke calipern som ett tykkere og ikke gjennomsiktig lag, om du virkelig vil at de skal skinne kan du føre på klarlakk som tåler varme med samme prosedyre som du gjorde med lakken, men kankje ikke like mange lag, jeg tenker du trenger ca 5-6 lag med lakk men kanskje bare 2-3 lag med klarlakk. Beklager skrivefeil, knuste fingern på jobb forrige fredag, den er ikke helt med ennå.. Husker ikke hvor mange lag jeg la på. Tipper 5-6. Slik så det ut når det tørket. Det "gjennomsiktige" som du påstår at du ser, er det som populært kalles "olje". Jeg har prøvd å slipe bort rusten å lakkere over før, det var ikke suksess. Det holdt et par måneder før rusten kom igjennom. Det må være helt fritt for rust for at den ikke skal komme tilbake, det løser du med sandblåsing. Hvis du lurer, så lakkerte jeg dem ikke for utsende sin del, men for å beskytte dem mot rust. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thotved Skrevet September 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Her var mange svar, supert :) I dag fant eg caliper-lakk hos Bil-xtra.. Har kjøpt stålbørste til drillen min og greier =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen. Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Jeg pussa ned calliperne mine med negerkuske og malte over med 2komponents calliper maling :) det funket veldig bra. Har holdt i 5 måneder nå! Siter '95 SAAB 900SE '83 SAAB 99GL Prosjekt http://www.bilforumet.no/prosjektforum/236833-jorgen-saab-99gl-stroken-lav-lav-lav.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thotved Skrevet September 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 Da har jeg pusset med "negerkuske?" og lakkert caliperene med tre strøk.. Ser rimelig bra ut :) Fikk desverre ikke vekk all rusten pga. tidsnød (dama som maste..) men det er i hvert fall mye bedre nå.. Hmm.. Hva koster det å få noen til å sandblåse caliperene? Og et slikt overhalingssett, er det kun "gummigreiene" som følger med der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 Da har jeg pusset med "negerkuske?" og lakkert caliperene med tre strøk.. Ser rimelig bra ut :) Fikk desverre ikke vekk all rusten pga. tidsnød (dama som maste..) men det er i hvert fall mye bedre nå.. Hmm.. Hva koster det å få noen til å sandblåse caliperene? Og et slikt overhalingssett, er det kun "gummigreiene" som følger med der? Hvis du har kompressor, koster det 150kr for sandblåser på biltema, 50kr for en sekk med sand, og 30kr for vernebriller. Hva som er med i overhalingsettene, varierer fra bil til bil. I mitt var det den gummien som hindrer støv i å komme inn i caliperen, og ny o-ring inni caliperen for å holde bremsevæsken inne. I enkelte sett får du gjerne med nytt stempel også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snudii Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 Leste ikke hele posten men kjøp deg calliper lakk fra Bilxtra, kjøpte min lakk der og den funker kjempe bra, jeg lakka mine røde. Siter Bmw 325i :D Vinterleketøy! -Seat Leon 1.6-Turbo. Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
postcar Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 Hammerlakk? Siter www.bilforumet.no/faq Reinoud sier: tits are good Reinoud sier: white RS6 too Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.