Jump to content
Bilforumet.no
  • 0
Sign in to follow this  
safoll

Fjusking etter toppoverhaling

Rate this question

Question

Har akkurat overhalt en 323 GTX-topp, men etter å ha montert sammen motoren igjen så har bilen begynt å fjuske. Dette skjer akkurat i det turbotrykket passerer 0.1 bar - virker som om trykket "bremses" opp og ingenting skjer selv om ladetrykket går opp mot 0.8 bar. Har sjekket både plugger, pluggkabler, coil, fordeler, m.m.

Eneste jeg vet, er at det er en liten eksoslekkasje mellom eksosmanifolden og toppen, kan dette føre til fjuskingen?

Share this post


Link to post

9 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Ja, den skal være rett, i verste fall er det en halv tann som skiller. Skal få målt tenningen i morgen for å være helt sikker.

Har også gått over alle slanger på trykksiden etter lekkasjer.

Share this post


Link to post
  • 0

Nå er ikke jeg veldig kjent med motorene på disse bila, men ut i fra det du skriver vil jeg tru du har ett tenningsproblem. Mest sannsynlig feil på regreim eller feiljustert tenning. Kan også være at trigger til tenninga har blitt skadet, flyttet, dunket borti, el. lign... Eksoslekkasje vil vel egentlig bare gi mindre effekt fra turbo. Ikke gi motorfusk da ladetrykket kommer. Selv om det kan gi problemer med map sensor eller LMM hvis den har det og dermed fororsake tull med motor og bensintilførsel. Med andre ord; noen faktorer å kontrollere. Begynn med tenning ville jeg gjort.

Share this post


Link to post
  • 0

Får ta en liten feilsøkingsrunde i dag.

Kan også nevne at bilen bruker mye mer bensin nå enn før, og at det en sjelden gang blir ettertenning og svart røyk fra eksosen ved bremsing på gir.

Er akkurat som om turboen blåser trykk inn i innsug og motor, men at det ikke kompanseres med bensin eller tenning. :rolleyes:

Share this post


Link to post
  • 0
Får ta en liten feilsøkingsrunde i dag.

Kan også nevne at bilen bruker mye mer bensin nå enn før, og at det en sjelden gang blir ettertenning og svart røyk fra eksosen ved bremsing på gir.

Er akkurat som om turboen blåser trykk inn i innsug og motor, men at det ikke kompanseres med bensin eller tenning. :rolleyes:

 

En tann feil på register reima? etter å ha sett på reim, tørnet du motoren to omdreininger for å sjekke att merka sto rett plassert etterpå?

Share this post


Link to post
  • 0

Spray startgass rundt innsugsmanifolden mens motoren går og hør om turtallet stiger,stiger turtallet så suger den falsk luft og du får feil blandingsforhold mellom bensin og luft. Den går da dårlig spesielt på tomgang ryker svart og bruker sjukt med bensin.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.