pettesh Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Er på jakt etter en audi a4 1.8t i prisklassen 60-80 000. Mange av bilene som selges syns jeg har gått svært langt, ofte 200 til 300 000 km. Hvor langt tåler disse bilene å gå? Pent kjørt med alt orginalt. Blir litt skeptisk på bilene når de har rundet 200 jeg. Mulig denne posten skulle ligget under audi, men :) Hvis noen har en a4 1.8t å selge, ta kontakt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Skeptisk til Turbo, med tanke på 200 +++ km Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Skeptisk til Turbo, med tanke på 200 +++ km Har sett flere biler med turbo som ikke går helt feilfritt når de har rundet av 200,000. Saaben min (87-turbo) havarerte noen km etter 215,000. Saaben til en venn havarerte etter 200,000 og det var en 2002 modell 9-3. Tilfeldighet? Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 hørt om overhaling, skifte turbo? Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Ikke heng deg altfor mye opp i kmstanden. Ville du helst kjøpt en A4 som var gått 50 000 km, som var blitt tynt helt ut på girene hver eneste gang, også på kald motor, kun fått polering rett før annonsebildene ble tatt og generelt behandlet med lite kjærlighet, eller en som var gått 250 000 km, som kun har fått anledning til å bygge opp ladetrykk noen ganger i uka, alltid var blitt kjørt god og varm på hver tur, vasket to-tre ganger i måneden og behandlet som et lite barn? ;) Vedlikehold, vedlikehold, vedlikehold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettesh Skrevet September 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Ikke heng deg altfor mye opp i kmstanden. Ville du helst kjøpt en A4 som var gått 50 000 km, som var blitt tynt helt ut på girene hver eneste gang, også på kald motor, kun fått polering rett før annonsebildene ble tatt og generelt behandlet med lite kjærlighet, eller en som var gått 250 000 km, som kun har fått anledning til å bygge opp ladetrykk noen ganger i uka, alltid var blitt kjørt god og varm på hver tur, vasket to-tre ganger i måneden og behandlet som et lite barn? ;) Vedlikehold, vedlikehold, vedlikehold. Selvsagt sistnevnte, men det er svært vanskelig å vite slikt når man kjøper bruktbil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 hørt om overhaling, skifte turbo? Hørt om overhaling ja. Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettesh Skrevet September 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Nå som det er snakk om audi her. Har kommet over en 1.8 t, som uheldigvis er automat. Hvilke muligheter er det for en slik motor med tanke på tuning? Den har ikke gått lengre enn 150 000. Hører at chipping er hardt på automatkassen, så dette er vel uaktuelt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 sjekk om det har blitt byttet olje på girkassa. dette MÅ gjøres selv om VAG sier at det ikke er nødvendig...andre svakheter er mange,som: dårlige luftmassemålere,magnetventiler,vindusviskermekanismen, noe elektronikk m.m ikke noen problemfrie biler akkurat, men det varierer veldig med hvilket eksemplar man får. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daskekost Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Har sett flere biler med turbo som ikke går helt feilfrittnår de har rundet av 200,000. Saaben min (87-turbo) havarerte noen km etter 215,000. Saaben til en venn havarerte etter 200,000 og det var en 2002 modell 9-3. Tilfeldighet? hørt om å skifte veishuslagre? Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultra81 Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 veivhuslagre? kan noen forklare meg ka det er? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 Skal man bare bytte veivhuslager hvert år? månder? 100km? 1000km? Eller når man føler for det? Var ikkenoe som viste seg at motoren var i nærheten av å konke, før da den faktisk gjorde det. Men så fortsetter historien slik at jeg solgte den før den havarerte, så vet ikke hvordan de neste 1500km på den gikk, men før det, var den helt grei. Har alltid vært skeptisk til turbo siden, for motorene får fortere bruksslitasje enn en vanlig motor. Right? Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 En motor som er bygd for turbo vil ikke slites fortere enn en motor uten turbo vil jeg påstå. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmiaudi Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 har en 1.8 t selv som jeg ikke har hatt noe problem med motor annet en at bensin pumpa mi gikk i stykker å den har gått 260 000 km men som sagt det er jo vedlikehold som sagt som er viktig min haddet bare hatt en eier før jeg kjøpte den i fjor å den var brukt på lang kjøring. å alle serviser var følgt. den er faktisk til salgs men er ikke lakket enda så ser ikke så bra ut som den blir når den er ferdig lakket. grunnet at den skal lakkes er at jeg har kjøpt styling til bilen for 20 000 kr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Four rings Skrevet September 28, 2008 Rapporter Share Skrevet September 28, 2008 Har selv en 98 mod A6 tdi som har rullet ca 210 000km. Kan ikke si at jeg får angst når jeg kjører bilen min pga at den har rundet 200 000km på tellern. Mitt lille tips vil være å få tatt en NAF test av bilen du skal kjøpe. Sjekk også serviceheftet. Er serviceheftet fulgt, vet du jo at motoren har fått ny olje regemessig. Siter - 98 Audi A6 1,9 Tdi x97 Audi A4 1,8 20V (solgt) x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt) x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt) x81 Ford Escort 1,3 (taket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.