Gå til innhold

Antispinn problemer


Monthy

Anbefalte innlegg

hei, i det siste så er antispinnlyset konstant på og lar seg ikke slå av. det kom helt plutselig ut av ingenting. vet noen av dere hva som er feilen? er det lett å fikse eller må den sendes inn på verksted? det går fint å kjøre men tenkte at det er litt greit nå når vinteren nærmer seg at det fungerer. takk for hjelpen :)

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, i det siste så er antispinnlyset konstant på og lar seg ikke slå av. det kom helt plutselig ut av ingenting. vet noen av dere hva som er feilen? er det lett å fikse eller må den sendes inn på verksted? det går fint å kjøre men tenkte at det er litt greit nå når vinteren nærmer seg at det fungerer. takk for hjelpen :)

 

 

Jeg har samme problem med "airbag lampen" som blinker konstant inne i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem med "airbag lampen" som blinker konstant inne i bilen.
Hvis den blinker 4 blink-melomrom-4 blink så tar du av minuspolen, venter noen minutt så tar du av de gule kontaktene til beltestrammerene under setene. Spray disse med el rens, vent et kvarter og sett de sammen igjen. Case closed i 99 av 100 tilfeller

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monthy: Grunnen til at antispinn lyset lyser hele tiden er nok mest sannsynlig grunnet dårlig kontakt mellom multiplugg og antispinn. Antispinnen finner du nede i venstre hjørne i motorrommet, der du fyller på spylervæske. Sjekk at multipluggen/kontakten som går til antispinnen der er skikkelig koblet til, eller at den ikke er eiret, skadet / ødelagt, evt. brudd i ledningen videre i ledningsnettet.

 

Har prøvd å koble ledningen av, og da skjedde akuratt det du sier her. Lyset lyser i dashen, og jeg får ikke skrudd det av. Ordner seg når jeg plugger den i igjen og stopper/starter bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monthy: Grunnen til at antispinn lyset lyser hele tiden er nok mest sannsynlig grunnet dårlig kontakt mellom multiplugg og antispinn. Antispinnen finner du nede i venstre hjørne i motorrommet, der du fyller på spylervæske. Sjekk at multipluggen/kontakten som går til antispinnen der er skikkelig koblet til, eller at den ikke er eiret, skadet / ødelagt, evt. brudd i ledningen videre i ledningsnettet.

 

Har prøvd å koble ledningen av, og da skjedde akuratt det du sier her. Lyset lyser i dashen, og jeg får ikke skrudd det av. Ordner seg når jeg plugger den i igjen og stopper/starter bilen.

 

er det den store runde pluggen med fire kontakter? i såfall har jeg nå renset pluggen og satt den tilbake. samme problemet enda. kan det være en sikring eller noe annet? ABS fungerer ikke. har skiftet kjølevæsketanken for et par uker siden og da oppsto problemet med antispinn også. kan det være noen sammenheng?

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår