roveen Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Kan man bruke Shell Helix Ultra 5W-40 på Bmw 523i 97mod? Dette er en full syntetisk motorolje. I Haynes boken til Bmw 5-serien står det at man skal bruke BMW Long Life-98 SAE 0W-40 eller SAE 5W-30 til M 52 motoren. Betyr det at 5W-40 ikke kan brukes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Du skal bruke en av disse: Castrol: EDGE Sport 0W-40 EDGE 5W-30 EDGE 0W-30 Kapasitet 6.5L Bensinstasjon duger ikke. Siter 1993 BMW 325 Turbo Intercooler 1986 BMW E28 525i | 1988 740 Turbo Intercooler 1986 BMW E30 316i | 1979 244 DL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lille79 Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 jeg har en 540i 96 mod og jeg ble anbefalt å bruke mobil 1 5-50.. og det har jeg gjort i 4 år.. funker fett... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roveen Skrevet Oktober 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 Oki. Det ble til Edge sport 0W-40. Har akkurat fått inn 2 kanner, så får jeg se når det blir til til å skifte! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 jeg har en 540i 96 mod og jeg ble anbefalt å bruke mobil 1 5-50.. og det har jeg gjort i 4 år.. funker fett... :) Var det noen med kunnskap om emnet som anbefalte deg dette? Dessuten har du en annen motor enn trådstarter. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lille79 Skrevet Desember 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 ja, han som anbefalte det jobber som mekaniker på autozentrum på gardermoen.. så regner med han vet hva han snakker om. regner med at når en 4.4 liter tåler denne oljen, så tåler nok en 2,3liter den også.. ??!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Desember 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 finn din olje type her: http://olyslager-lubricants.nl/nordicstartpage/castrol/ret/Select.asp Gjelder da særdeles BMW, da BMW anbefaler Castrol. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 ja, han som anbefalte det jobber som mekaniker på autozentrum på gardermoen.. så regner med han vet hva han snakker om. regner med at når en 4.4 liter tåler denne oljen, så tåler nok en 2,3liter den også.. ??!! Den er i overkant tykk i forhold til hva motoren trolig er konstruert for. Vil tro at BMW selv anbefaler en varmviskositet på rundt 30-40. Det handler lite om hva motoren "tåler", og det er ikke nødvendigvis slik at man kan overføre egenskaper til en helt annen motortype. Man trenger forresten ikke å ha særlig peiling på oljer selv om man er bilmekaniker. Ulemper med for tykk olje kan være økt friksjon og dermed høyere bensinforbruk, økt olje- og motortemperatur, dårligere smøring av alle fullfilmsmurte flater osv. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
korny Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 ja, han som anbefalte det jobber som mekaniker på autozentrum på gardermoen.. så regner med han vet hva han snakker om. regner med at når en 4.4 liter tåler denne oljen, så tåler nok en 2,3liter den også.. ??!! 2,3L? dette er en 2,5 l med dobbel vanos ned strupet til 170 hk pga tyske firmabil regeler... ned strupningen sitter kun i innsugsmanifoild..... bortsett fra det en helt vanlig 2,5 24v motor og de trives best med 0-40 helsynt olje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Smøretabell på http://www.castrol.no Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg