Gå til innhold

Bytte topp fra 10V til 20V

Ranger emnet


Romhelten

Anbefalte innlegg

Har en 2.3 10V 126HK og vurderer å bytte topp til 20V for å få litt mer gamp.

 

Så lurer jeg på: Passer alt rett over? Er det mye arbeid? Vil det heller lønne seg å bytte motor?

 

Noen som har peil? =)

Audi A6, 2.4 1998

Audi 80 Cabriolet, 2.3 1992

x Audi 80, 1.8S 1987, Audi 100, 2.2 E 1983, Audi 80, 1.6 CL 1980

”The Hills are Alive with the sound of Horsepower” -J.Clarkson, driving in the Swiss Alps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2.3 10V 126HK og vurderer å bytte topp til 20V for å få litt mer gamp.

 

Så lurer jeg på: Passer alt rett over? Er det mye arbeid? Vil det heller lønne seg å bytte motor?

 

Noen som har peil? =)

 

Motoren din er en NG motor på 133hk tenker jeg meg.

Motorene bruker å være like på audi, en 20V går rett på en 2.3l blokk regner jeg med, men du må bytte stemplene.

Du trenger jo ikke en hel motor, men du trenger alt av utstyr som en 10V ikke har i forskjell til en 20v.

 

 

 

Kan ramse opp hva jeg vet er forskjellig:

Tenningsmodul

tenningsfordeler

tennkabler

tennplugger

Innsugmannifoll

eksosmannifold

eksosanlegg

Katalysator

registerreim

kaldstartventil

luftmengdemåler

 

Og hva som er likt:

Coil

radiator

vannpumpe

lamdasonde

Kilreimer

tomgangsregulator

 

Ser her ut som at den orginale 20V er en forgasser ettersom jeg ikke finner bensinmengdefordeler og luftmengdefordeler noenplass, og 10V din er en insprøytningsmotor.

Noen som kan bekrefte det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser her ut som at den orginale 20V er en forgasser ettersom jeg ikke finner bensinmengdefordeler og luftmengdefordeler noenplass, og 10V din er en insprøytningsmotor.

Noen som kan bekrefte det?

 

20V er ikke forgasser nei, men den har vel en helt annen innsprøytning enn 10V. Vil forresten tro det er enklere å bytte hele motoren.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20v sugemotor (7A) har motronic motorstyring med elektroniske dyser og LMM.

NG-motoren har KE3-Jetronic med mekaniske dyser og LMM

;)

 

 

Ser her ut som at den orginale 20V er en forgasser ettersom jeg ikke finner bensinmengdefordeler og luftmengdefordeler noenplass, og 10V din er en insprøytningsmotor.

Noen som kan bekrefte det?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke prøvd på dette jeg hvertfall, med mindre du bruker 40 000,- på datasprut, og bare bytter topp, for å leke med elektronikken på en audi er som å leke med høyspentkabler.

 

Datasprut koster mye mindre enn 40k. Og ja, jeg leker med høyspentkabler daglig, opp til 300000 Volt. Hehe ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå falt iallefall jeg av lasset :P Må vel regne meg selv som hobbymekaniker med trykk på hobby. Har bytta motor på en av bilene mine tidligere, men til en nøyaktig lik som passa rett i. Ser for meg at om det blir noe særlig mer avansert enn det så bør jeg nok heller la vær :D

Audi A6, 2.4 1998

Audi 80 Cabriolet, 2.3 1992

x Audi 80, 1.8S 1987, Audi 100, 2.2 E 1983, Audi 80, 1.6 CL 1980

”The Hills are Alive with the sound of Horsepower” -J.Clarkson, driving in the Swiss Alps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg lurte på om noen her vet om 2,3 20v passer på giret til 2,3 10v NG?? er steike lei helle 10v. sliten motor. har fwd å vill ha større maskin. hva passer? har kostet på denne så mye at må nesten bruke litt mer :p

 

 

er det noen som vet om audi 200 2.2 turbo toppen går på 2.3 ng blokka? har bestillt datasprut (for 6000,- ikke 40 000) å tenker gå hele veien å montere stress vifte men greier ikke finne ut om manifoil. hva passer??? skal smi stempler å overhale veiv. ikke helt sikker på hvilken toppakning som må til men alt til sin tid. noen som vet ??????manifoil.....

Endret av forfang
ike svart å få
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår