Gå til innhold

Ingen motorkraft

Ranger emnet


Chris Even

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Håper noen kan hjelpe meg her da jeg har letet i 2 uker etter feilen uten å nærme meg..

 

Det har seg sånn at jeg er den (u)heldige eieren av en Subaru Justy (1993 mod. 1,2l forgasser motor - 4WD)

 

Problemet mitt er at bilen rett og slett ikke går framover omtrent.. Opp bakker klarer jeg knapt 70km/t, samma hvor slakk den er. Og i bratte bakker er det enda verre. Da snakker vi gjerne 30-40 km/t.

 

På flaten er jeg også en skikkelig sinke da jeg sliter med og få bilen opp i 80 km/t.

 

Dette er ganske frustrerende. Det kan også nevnes at bilen slukner med mindre jeg ruser den med jevne mellomrom på kaldstart.

 

Jeg har prøvd å bytte følgende uten resultater:

 

-Tennplugger

-Pluggledninger

-Rotor

-Fordelerlokk

-Olje samt. filter

-Luftfilter

-Bensinfilter

 

Har sjekket alle vakum slanger, og hatt forgasseren av for å se om den var veldig skitten. Har også sjekket lambdaen - men alt her så ok ut.

 

Noen som har snøring på hva problemet med bilen min er!? :helpme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spray rundt innsuget/forgasser med startgass for å lete etter falskluft.. Kan være dette som er problemet..

 

Kan også være at tenningen er feil. Prøvd å justere den?

Hvordan er reg.reima?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være regreima som har hoppa litt ja. Da kan fort få skikkelig dau motor.

 

Kan også være bensinpumpe, siden du har bytte filter allerede kan det være greit å få testet bensintrykket.

Eventuelt... Bruker den merkbart mer bensin enn normalt?

 

PS. Det er vel ikke forgasser på en '93 Justy? Om noen av de ble tatt inn på US83 unntak så sent høres veldig rart ut. Og siden du sier det er lambda så er det vel liten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er det som har skjedd er det nok innmaten i en av lydpottene som har løsnet og ligger og sperrer for eksosen.

 

Innmaten kan se ut som en slaks glava så du kan jo se om du ser noe slike rester ligge i rørene.

 

-du kan prøve å se om du syns det kommer eksos ut i takt med gasspådrag, om det er orntlig trykk på det

 

-Du kan prøve å ta en pinne e.l å stake så langt du kan

 

-Og du kan jo demontere eksosanlegget og se hvordan den går da. husk hørselsvern ;)

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår