TommyTott Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Veit ikke om dette er riktig forum, men.... Kan noen vise/fortelle meg HVOR det står at neon lys ikke er lov. Så vidt jeg veit er det ingen lover mot å montere lys som peker ned i bakken. Og hvordan er det med neon inni bilen/under panser/grill??? Siter --------------------------------------- 1994 Mazda Mx-3 1,8 V6 x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P) x Aprilia RS 50 --------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 ikke lov med midre du står stille!! i grillen ol. er jeg ikke sikker! Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Originally posted by TommyTott Veit ikke om dette er riktig forum, men.... Kan noen vise/fortelle meg HVOR det står at neon lys ikke er lov. Så vidt jeg veit er det ingen lover mot å montere lys som peker ned i bakken. Og hvordan er det med neon inni bilen/under panser/grill??? Unødvendig lys er ikke lov. Søk litt på forumet så finner du sikkert hvor det står oxo. EOD. ;) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 ikke lov å ha på andre lys på bilen en det som kommer orginalt. regelen om ekstralys og ettermontert høyt bremselys bak har egne regler. neonlys er ikke lov. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyTott Skrevet Desember 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Jeg veit at det er mange som mange som har hørt at det er ulovlig. men hvor står det svart på hvitt? Hvor er loven som bekrefter disse påstandene? Siter --------------------------------------- 1994 Mazda Mx-3 1,8 V6 x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P) x Aprilia RS 50 --------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Vegtrafikkloven finnes vel på en eller annen statlig nettside - kanskje hos Vegdirektørotet? Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Originally posted by TommyTott Jeg veit at det er mange som mange som har hørt at det er ulovlig. men hvor står det svart på hvitt? Hvor er loven som bekrefter disse påstandene? Jeg kan bekrefte disse påstandene... Jeg hadde en laaaaang prat med onkel om dette... Det er lov så lenge du har bilnøklene i hendene dine (og IKKE i tenningen) og bilen står parkert... Med en gang du kjører med neonlys på har du brutt loven.... Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harr(y)ald Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 kna jo la være å bruke det heile tida... det har vel ikkje so forbanna lang levetid, so de e vel en fordel å la være å ha det på heile tida... eg hadde jo drite langt i det, og brukt det til råning, og ved spesielle anledningar... her gir jo politzen en god f... Siter If you feel in control, you are not going fast enough... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nismo Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 På Bodø Trafikkstasjon fikk jeg beskjed om at neon lysene under bilen måtte bort, uansett om de ble brukt til utstilling eller hva det måtte være. Regelverket som omhandler ettermonterte lys legges opp etter en liste med lovlig utstyr påsto dem. Neon er ikke på den listen, og dermed ikke tillatt. Du kan ikke koble dem fra, da det ikke er tillatt å ha lysutstyr som ikke virker påmontert kjøretøyet. Men fikk aldri se dette på papiret:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThAMaZTeR Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 det er bullshit... du kan ha så mye harry lys og juggel på bilen din som du bare vil, bare du ikke bruker det i trafikken. Siter // Fredrik Olastuen // --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Se her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 hmm..da er det vel forbudt med blå spylerdyser også da...? Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norsmurf Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Arghhh.. denne diskusjonen _igjen_ ... Siter Ford Sierra 2.0CL '88 X - BMW 320i 86' "Stovner Edition" X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90 X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86 X - Ford Sierra sedan 2.0i '89 X - Ford Granada 2.3L '83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ecko Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 lys inne i bilen? er det slakt fra onkel det å eller? det lyser blått fra baksetet mitt av en eller annen grunn:op Siter Sierra-> FuckedOnRaceDay MR 2 '86-> Solgt Celica 87-> Ribba -> Spiker Charade-> Solgt tilbake Citröen ZX -> borte Corrolla EE 80 --> Døde og gjennoppstod som en flyende filmstjerne--> Skikkelig død denna gangen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 - Egentlig kan man si det så enkelt: Hvitt lys er forover, unntatt ryggelys som skal kobles på reversen, og rødt lys er bakover. Blått lys er forbeholdt utrykningskjøretøyer, og feil bruk gir bot. Synlige juletrær, neonlys og andre lyskilder er forbudt, avslutter Roy Tveitan Les hele saken... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg