Gå til innhold

Veritas' 242 L

Ranger emnet


-Veritas-

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tenkte kanskje jeg skulle lage en liten tråd om bilen min :) Det blir på ingen måte noen prosjekt tråd, og oppdateringer blir neppe ofte.

 

Bilen er da en Volvo 242 L fra 1975. Fargen er orange :volvsmile .

Rulla godt over 400 000 =) Sto originalt en B20A i den, men den raste jeg :) Så nå har jeg en B230a, og venter nå på 2 45/45 webere, som ble sendt forrige Fredag (12/09-08).

 

Har skiftet til ny-typen støtfangere, montert bakrutesjalusi, sprayet lyktene røde og rammen rundt svart. Har laget en ny hatthylle som jeg simpelt bare har kilt mellom setet og bakveggen på en måte. der har jeg montert 2 6x9 alpine høytalere. Har montert en turteller i dashboardet. Montert usa blinkers, og sotet bakrutene. Hadde helt frem, men det var noen som ikke likte det :-)

 

Grunnen til at jeg ar en grill uten emblem på bildene er at jeg har mistet emblemet >.<

Har nå funnet en annen uten emblem, den prøver jeg å fylle i sporene på en måte, sånn at sporet etter emblemet blir borte. Er spennt på hvordan det blir :-)

 

DSC00020.jpg

 

DSC00021.jpg

 

DSC00022.jpg

 

DSC00023.jpg

 

DSC00024.jpg

 

DSC00025.jpg

 

Dere trenger ikke å kommentere hvor skitten den er! :ratatatat

 

Planer fremover er;

 

- Montere 2 forgassere

- 4-2-1 Grenrør

- Få listverk over fontfanger, samt forbedre listen på bakfangeren.

- Mer senk.

- Skiftet koffertlokk (har et hull!)

- Fjerne (N) merket atme skiltet :uhhmmwhat?:

- Fjerne kroken

Og sikkert mer jeg ikke husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Uten at du følger opp resten av motoren vil ikke 2x 45 DCOE gi deg all verden, men det vet du kanskje? Medmindre forgasserne er bestykket til trimmingsgraden din er faren for at den vil gå som en dass absolutt tilstede.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reodor F: Er klar over det, har egentlig litt skjulte planer der og. Bare økonomien strekker til :-)

 

Jeg hørte noen snakket om at 405 toppen bare er for forgasser og 531 bare for innsprøytning. stemmer dette?

 

Jørgen_Rana: Takker:) ble ganske fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte noen snakket om at 405 toppen bare er for forgasser og 531 bare for innsprøytning. stemmer dette?

 

Litt usikker på hvorfor du har fått de anbefalingene for toppene. 405-toppen har vel hull til dyser for mekanisk innsprøytning, mens 531-toppen ikke har slike hull, da dysene på motorer denne toppen har vært montert på sitter i innsuget. Sånn sett burde du fått omvendte anbefalinger, men jeg vil tro at begge topper kan brukes til begge deler.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke fått anbefalinger.. har bare lest i andre tråder, er også mulig at jeg har byttet om på dem. De hullene på 405 toppen, er de blendet?

 

De er ikke blendet i utgangspunktet.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, er vel best å lete etter en 531 topp da.

 

Er det noen her som kunne prøvd å photoshoppa en grp. A vinge på den? Klarer ikke å se for meg hvordan den blir med vinge..

 

Og er det noen som vet hva det koster for planing av topp, og porting av ventiler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått et rart problem..

 

Jeg klarer ikke å forklare det så jeg tegnet det :) Det gjelder blink lys, kan tilføye at jeg ikke har blinklys i skjermene. Jeg hadde baklyktene av, men merket hvor alle ledningene skulle, og satte de på samme plass (tror jeg :D)

 

På det øverste bilde, skal selvfølgeli lykta til høyre ha blink oppe til høyre. Bare en liten feil :D

problem.jpg

 

De som er krysset ut er de som blinker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka jordinga og den var fin. Har ingen ledning som er grønn, men har en som er gul og hvit, dem står på blinklysa.

 

Det er noen kabelsko det går 2 ledninger innpå, dem har jeg ikke tatt av, tok bare dem av lykta hvis du skjønner.

 

Skjønner bare ikke hvorfor det blinker i kjørelysa, og at jeg har mista blinklysa på skjermene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår