smedsrun Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Lakkerte panser og div på rekorden min her om dagen med lakksprøyte, men det ble litt tørrsprøyting og en del støv, noe jeg kan gjøre for og få bort støvet? eller hva jeg kan gjøre for og ungå støv å tørrsprøyting neste gang? Mvh Smedsrun... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Støv er litt flaks, men mest din reinslighet og hvor mange ganger du orker å blåse/tørke med klistrete støvklut... Det med tørrsprøyting har vel med lys å gjøre og at du legger på nok lakk...( men det kommer med erfaring) :o) Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smedsrun Skrevet September 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 takk for hjelpen:) var første gang jeg lakk med sprøyte så:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrix Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 et lite tips: prøv å sikt på lakken når du nettopp har lakkert med hjelp av lyset i taket for å se etter tørrspøytinger.. husk å legge javne overlappinger og pass på kanter og hjørner (lette å glemme i begynnelsen:)) hehe men når det gjelder støv kan du selvfølgelig polere de bort. dette er det jeg bruker på et støvkorn: 1. 1500 vått papir 2. 3000 vått papir 3" rondell (3M trizact) 3. 3M trizact compound rubbing på en rubbingpad (3") 4. 3M maskinpolish på en poleringspad. (3") fjerner du mye støvkorn kan det være greit å polere hele panseret etterpå. da det har fort for å bli poleringsmerker hvis du bruker 3" og ikke er ekstra nøye.. Siter VW passat 1.8T 99 mod. stv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet September 27, 2008 Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 Men litt støv vil du nok få i garasjen uansett, vi får det i lakk boksene hvor det ikke er annet enn bilen så, avhenger av det meste dette med støv, luft fuktighet, hvordan biler som er på verkstede osv :P men heldigvis går det og polere disse bort ;) Tørsprøyting er som dem sier, husk å sikt over alt, men vær snar så du ikke får tørr soner når lakkstøve kover over resten av panstret om du må flekke i litt ;) Da kan man faktisk redde seg inn med utflekkings væske med litt klarlakk i ;) hehehe Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg