Gå til innhold

Trimmingsvennlige bilmodeller

Ranger emnet


g_knap

Anbefalte innlegg

Som en 1,7 TDI (Astra)..

Trukke det nei.. Å si alt med turbo er trimbart virker litt søkt og er bare missvisende...

 

Poenget mitt er at hvis nevnte bil hadde vært N/A hadde den vært (enda) dårligere å trimme.

Jeg klarer også å ramse opp mange motorkoder, men fellesnevner for alle trimvennlige motorer er TURBO..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er lett å trimme biler med turbo. Men noen er bedre egnet en andre. F.eks. Saab 9-5 2.2 turbo. Før 2003 (tror det var der skille gikk) mange med problemer med koksing i motoren. Problemet er fikset på senere modeller.

Det går helt fint å trimme før 2003 modeller, men om det er holdbart/om motoren er egnet,er en annen sak.

Honda Accord Tourer '03, Volvo 460 '95

Volvo 440 '94

Toyota Camry '92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Oilslugde" problemet er det vel du snakker om. Om bilen har fulgt service-intervallene så ble det fikset gratis. Så det er ikke noe problem og trimme, bare servicene er fulgt og det problemet er fikset.

 

Var vel veivhusventilasjonen som måtte byttes/flyttes husker ikke helt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp, Cam, ventiler osv regner jeg med. Kanskje turbo/kompressor kit?

 

Åja, du skal bruke penger? :D Da er det bare å kjøre på ja! ;)

Er tilbøyelig til å be deg holde deg til NA trimming på den motoren da, selv om mange har god erfaring med turbokonvertering.

 

Skal du kjøre bilen til daglig, ville jeg kanskje sett på Toda Spec A eller B kammer, eventuelt BuddyClub III+/4. Finfine kammer, buddyclub'ene fjerner en del av VTEC sparket, men drar veldig jevnt og pent.

Koble med ventilfjærer, litt port her og der, fornuftig eksos (alt fra original ITR header til Toda/Hytech, samt hondata eller andre ecu'er, så skal du se det blir en riktig hysterisk liten screamer av en motor. :)

 

Når det er sagt er det nok adskillig billigere å kjøpe en S13 eller liknende, og skremme opp den litt med høyere trykk. Personlig syns jeg dog en NA-tunet bil er hakket mer mandig, selv om jeg har en turbobil for tiden.

Trondelond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er 2literen til opel å turbotrimme? Tenker på den 8V ohc motoren.. Noen sier at den tåler 0.6 i turbotrykk uten modifikasjon. Det gir sikkert ikke all verden, men i en liten Astra ville det sikkert bli en merkbar økning på effekten uansett? Og hvordan er det å konvertere turbodeler fra en dieselmotor? Bare for å gjøre ting billig om man skulle ha en dieselturbo for hånden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært gøy å N/A tune, en hissig liten honda. Cam, top, ventiler, fjærer, løftere, porting... Ahh, får nesten vann i munnen:)

s13... nja.

Personlig liker jeg s14 bedre, men de koster jo glatt 250' for et fin og urørt eksemplar. Faktisk så er en 300 zx?(heter de det?) til samme pris eller billigere.

Men det er vel kanskje endel US modeller ute å går der, eller?

Honda Accord Tourer '03, Volvo 460 '95

Volvo 440 '94

Toyota Camry '92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår